UDOSTĘPNIJ

Kraków tylko w połowie wypełnia ustawowe obowiązki w zakresie liczby ogólnodostępnych punktów ładowania samochodów elektrycznych. Jak to zmienić? Dowiemy się już w najbliższy czwartek, podczas jedynego w swoim rodzaju, otwartego szkolenia online z elektromobilności dla Krakowa, które organizuje PSPA.

Kraków jest drugim miastem w Polsce pod względem liczby zarejestrowanych samochodów elektrycznych (795 na koniec ub.r.), ustępując jedynie Warszawie. Po stolicy Małopolski poruszało się w 2019 r. 420 pojazdów w pełni elektrycznych (BEV) oraz 375 hybryd typu plug-in (PHEV). Na koniec pierwszego kw. 2020 roku, w województwie małopolskim funkcjonowało 109 stacji ładowania (200 punktów), co stanowiło 10 proc. wszystkich publicznych stacji w Polsce. W samym Krakowie działało 48 stacji (97 punktów), co stanowiło 44 proc. wszystkich stacji w województwie. Na jeden punkt ładowania przypadało osiem samochodów elektrycznych. To zdecydowanie za mało. Zgodnie z Ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych, minimalna liczba ogólnodostępnych punktów ładowania do końca tego roku powinna wynieść 210. Kraków wypełniał zatem ustawowe limity w 46 proc.

– Obowiązki nałożone przez Ustawę o elektromobilności i paliwach alternatywnych nie ulegają zmianie i mimo panującej pandemii samorządy są zobligowane podejmować działania mające na celu rozbudowę infrastruktury ładowania, a także budować flotę pojazdów zeroemisyjnych – mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, największej w Polsce organizacji branżowej kreującej rynek elektromobilności.

PSPA postanowiło wyjść naprzeciw potrzebom i najbliższy czwartek, tj. 4 czerwca w godzinach 10.00-13.20 organizuje największe szkolenie z elektromobilności w formule online dla Krakowa. Wezmą w nim udział przedstawiciele magistratu, okolicznych gmin oraz przedsiębiorstw komunalnych i komunikacyjnych, którzy zarejestrują się pod linkiem: https://ckpspa.clickmeeting.com/szkolenie-elektromobilnosc-w-praktyce-/register.

– PSPA zaprezentuje kluczowe informacje niezbędne w realizacji zadań wynikających z Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, w szczególności w zakresie aktualnego stanu prawnego i interpretacji przepisów, a także kwestii technicznych związanych z infrastrukturą ładowania i pojazdami elektrycznymi, finansowaniem oraz elektryfikacją publicznego transportu zbiorowego. Przedstawimy także analizę stanu rozwoju elektromobilności w Krakowie – mówi Wojciech Jakubczak z PSPA, koordynator szkoleń.

Elektromobilność w praktyce to największy w Polsce cykl szkoleń z elektromobilności dla jednostek samorządu terytorialnego. Projekt został objęty Patronatem Honorowym Ministerstwa Rozwoju, a parterami strategicznymi cyklu są Alphabet Polska Fleet Management, Volkswagen Group Polska i Renault Polska. Merytorycznie cykl wpierają EvoBus Polska, InPost, NGL Legal, PGL Lasy Państwowe oraz mini-auta.pl. Do tej pory PSPA odwiedziło 30 samorządów z całej Polski, szkoląc ponad 2000 urzędników.

– W związku z bieżącą sytuacją epidemiologiczną, mając na względzie bezpieczeństwo uczestników i prowadzących, PSPA podjęło decyzję o kontynuacji cyklu w formie nowoczesnych szkoleń online, realizowanych przez Centrum Kompetencyjne PSPA, bezpośrednio z Centrum Nowej Mobilności w Warszawie – dodaje Wojciech Jakubczak. – Do końca roku przeszkolimy 20 urzędów miejskich.

W ramach pierwszej edycji cyklu, szkolenia odbyły się w 23 największych miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Trójmieście, Szczecinie i Katowicach. Samorządy mogą zgłaszać chęć organizacji darmowych szkoleń na stronie elektromobilnoscwpraktyce.pl.

 

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA