UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Opel zaprezentował drugą generację kompaktowego SUVa Mokka. Samochód będzie dostępny w wersji całkowicie elektrycznej (BEV).

„(…) Mokka jest atrakcyjna, wydajna i innowacyjna pod każdym względem. Ponadto doskonale uosabia wartości marki Opel – jest ekscytująca, przystępna, niemiecka – w najbardziej postępowy sposób. To pierwszy Opel, który od samego początku istnienia na rynku ma napęd elektryczny; to prawdziwy dowód na to, że Opel staje się elektryczny” – powiedział szef Opla, Michael Lohscheller.

Mimo nieco dłuższego rozstawu osi (o 2 mm), nowa Mokka jest o 12,5 cm krótsza od poprzedniej generacji, a jednocześnie oferuje pięciu pasażerom podobną przestrzeń ładunkową. Samochód został oparty na nowej wersji platformy CMP (Common Modular Platform). Architektura pojazdu pozwala na zastosowanie pełni akumulatorowego napędu elektrycznego, jak również silników spalinowych.

Zeroemisyjna Mokka-e rozwija moc 136 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Kierowcy mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy – Normal, Eco i Sport. Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna wynosi 150 km/h. Pojazd otrzymał akumulator trakcyjny o pojemności 50 kWh.  Samochód został przystosowany do szybkiego ładowania prądem stałym z mocą 100 kW DC. Naładowanie baterii do 80% pojemności trwa 30 minut. W trybie Normal Opel Mokka-e dysponuje zasięgiem do 322 km (WLTP). Opel zapewnia ośmioletnią gwarancję na akumulator.

Samochód ma być dostępny w sprzedaży od późnego lata 2020 roku, a w salonach dealerskich pojawi się na początku 2021 r.

pl-media.opel.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY