UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Opel rozpoczął przyjmowanie na polskim rynku zamówień na dostawczy, w pełni elektryczny model Vivaro‑e. Samochód jest oferowany w cenie od 139 350 zł netto.

Dostawy bezemisyjnego furgonu Vivaro-e rozpoczną się w 2020 r. Klienci mają do wyboru dwie pojemności akumulatora litowo-jonowego: 75 kWh (zasięg w tym wariancie wynosi do 330 km WLTP) lub 50 kWh (zasięg do 230 km WLTP).

„Vivaro‑e to pierwszy zelektryfikowany lekki pojazd użytkowy marki Opel” — powiedział Jacek Górski, dyrektor marki Opel w Polsce. „Dwie pojemności baterii do wyboru oraz wszechstronność tego modelu pozwalają na przewożenie ładunków od nadawcy do odbiorcy bez emisji — na całej trasie, a nie tylko na ostatnim odcinku dostaw, bez uszczerbku dla praktyczności. Dzięki tym cechom Vivaro‑e to jeden z najbardziej konkurencyjnych modeli na rozwijającym się w Polsce rynku elektrycznych lekkich pojazdów użytkowych”.

Za napęd pojazdu odpowiada silnik elektryczny o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 130 km/h. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.

Akumulator został ulokowany pod przedziałem ładunkowym pojazdu, co dodatkowo obniża środek ciężkości, wpływając korzystnie na właściwości jezdne na zakrętach oraz stabilność przy bocznym wietrze.

Vivaro‑e może być ładowany za pomocą domowego gniazdka, ładowarki AC, jak również na stacji szybkiego ładowania DC. Uzupełnienie zapasu energii do 80 procent pojemności akumulatora 50 kWh na publicznej stacji ładowania o mocy 100 kW zajmuje 30 minut (około 45 min w przypadku akumulatora 75 kWh). Akumulator pojazdu został objęty gwarancją na 8 lat lub 160 000 km).

Na polskim rynku Vivaro‑e jest standardowo wyposażony w jednofazową ładowarkę 7,2 kW. Opcjonalnie samochód można wyposażyć w mocną trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW.

Vivaro‑e  jest dostępny w trzech długościach — 4,6 m (Compact), 4,95 m, (Long) i 5,3 m (Extra Long) — oraz w kilku wersjach nadwozia, w tym jako furgon (także z kabiną załogową) oraz platformę z kabiną. Opel oferuje możliwość wyposażenia samochodu w hak holowniczy. Dopuszczalna masa przyczepy wynosi 1000 kg.

Vivaro‑e może przewieźć do 1275 kg ładunku, czyli prawie tyle samo, co wersja Furgon Compact z 2‑litrowym dieslem (maksymalna ładowność 1405 kg). Dopuszczalna masa całkowita wynosi od 2800 do 3100 kg.

W egzemplarzach z otworem na długie przedmioty FlexCargo, umieszczonym w przegrodzie za kabiną, dostępna przestrzeń ładunkowa w wersji Compact wzrasta z 4,6 do 5,1 m3. Samochodem można wówczas przewozić przedmioty o długości do 3,23 m. Pojemność przestrzeni ładunkowej w wersjach o długości 4,95 m (Long) i 5,30 m (Extra Long) wynosi odpowiednio 5,8 oraz 6,6 m3.

 

pl-media.opel.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY