UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Opel poinformował, że dwa egzemplarze elektrycznego samochodu rajdowego Corsa‑e Rally dla uczestników ADAC Opel e-Rally Cup są obecnie poddawane próbom wytrzymałościowym w Centrum Testowym w Dudenhofen.

Jörg Schrott, dyrektor Opel Motorsport, powiedział:
„Mamy dwa cele. Obydwa samochody przejeżdżają możliwie jak najwięcej kilometrów, abyśmy mogli zgromadzić maksymalną ilość danych już na wczesnym etapie. Nie mając żadnych wcześniejszych doświadczeń z elektrycznymi samochodami rajdowymi, początkowo musieliśmy opierać się na kalkulacjach i symulacjach. Teraz są one stopniowo zastępowane rzeczywistymi danymi. Monitorujemy także obciążenie akumulatora i zarządzanie jego temperaturą w warunkach rajdowych oraz adaptujemy oprogramowanie. Z satysfakcją mogę poinformować, że nasz program przebiega płynnie”.

W drugiej fazie prac rozwojowych inżynierowie z Opel Motorsport zajmą się osiągami Corsy-e Rally.

„Samochody wykorzystywane w walce o puchar marki muszą mieć stałe parametry, dostępne w każdych warunkach. Sprzęt powinien gwarantować jednakowe szanse wszystkim uczestnikom” — powiedział Jörg Schrott. „Postanowiliśmy również, że Corsa‑e Rally powinna dorównywać, a nawet przekraczać wysokie standardy swojego benzynowego poprzednika, którym był Opel ADAM Cup. Po tym względem także jesteśmy na dobrej drodze. Przy zbliżonej mocy maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm, a więc jest znacznie wyższy niż w ADAM‑ie Cup. Środek ciężkości znajduje się nisko dzięki akumulatorowi zamontowanemu pod podłogą. Rozkład mas również jest bardzo korzystny, co ma wyjątkowe znaczenie dla zwrotności samochodu wykorzystywanego w sporcie. Teraz musimy ustalić optymalne nastawy zawieszenia, więc w styczniu zaczynamy symulację rzeczywistych warunków rajdowych”.

W Corsie‑e Rally zastosowano taki sam akumulator jak w samochodach seryjnych. Pojemność 50 kWh pozwala na przejechanie 337 km w cyklu WLTP. W celu zoptymalizowania zasięgu w warunkach rajdowych akumulator może działać w trzech trybach: w „trybie rywalizacji” dostępne są pełna moc i maksymalny moment obrotowy. W „trybie deszczowym” krzywa momentu obrotowego jest dostosowana do jazdy po śliskiej nawierzchni. Między etapami oraz w czasie dojazdu do strefy serwisowej kierowcy będą korzystać z energooszczędnego „trybu eco”.

Po zakończeniu prac rozwojowych zbudowany zostanie samochód referencyjny, który posłuży również za szablon pojazdów dla klientów. Na sezon 2020/21 zaplanowano wyprodukowanie około 20 egzemplarzy, z których do 15 zostanie dostarczonych do zespołów ADAC Opel e-Rally Cup latem — przed lipcową rundą testową.

 

pl-media.opel.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zgodnie z treścią Ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926, z późn. zm.).

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA