UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Tymczasowy salon ekspozycyjny, konfigurator w polskiej wersji językowej, uaktualniony cennik – Tesla rozwija swoją aktywność na rynku w Polsce. Jak dowiedziało się Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL, do końca roku w Warszawie powstanie pełnowymiarowy salon Tesli.

Oficjalne przedstawicielstwo kalifornijskiej spółki – Tesla Poland sp. z o.o. – zostało zarejestrowane 04 stycznia 2019 r. W Polsce otworzono ponadto serwis amerykańskiego producenta (przy ul. Powsińskiej w Warszawie), zaś możliwość konfigurowania online EV Tesli dla polskich klientów została udostępniona w drugiej połowie ubiegłego roku. Konfigurator przez dłuższy czas był dostępny w angielskiej wersji językowej, zaś ceny wyrażone w euro. W ostatnim czasie został jednak przetłumaczony na język polski. Co więcej, Tesla ujawniła ceny swoich samochodów w PLN.

Na krajowym rynku dostępne są obecnie: Model 3 (od 195 490 zł za wariant Standard Range Plus, od 235 490 zł za wersję Long Range i od 260 490 zł za odmianę Performance), Model S (od 360 490 zł za wersję Long Range i od 435 490 zł za odmianę Performance) oraz Model X (od 385 490 zł za wariant Long Range i od 460 490 zł za odmianę Performance). Tesla szacuje termin dostawy dla polskich klientów, którzy obecnie zdecydują się zamówić samochód, na listopad bieżącego roku.

Osoby zainteresowane Modelem 3 już niedługo będą mogły obejrzeć samochód w tymczasowym salonie ekspozycyjnym salonie marki przy ulicy Klimczaka w Warszawie (w pobliżu Royal Wilanów). Otwarcie obiektu planowane jest w najbliższych dniach. Według informacji ORPA.PL, do końca 2020 r. w Warszawie powstanie pełnowymiarowy salon spółki Elona Muska.

W Polsce, w wybranych lokalizacjach (Ciechocinek, Katowice, Kostomłoty, Poznań, Radom, Trzebownisko, Warszawa) funkcjonują również Superchargery Tesli. Amerykański koncern zapowiada instalację kolejnych ładowarek.

W II kwartale 2020 r. Tesla dostarczyła na całym świecie 90 650 pojazdów. Mimo pandemii COVID-19 dostawy okazały się być o tylko o 4,8% niższe niż w analogicznym okresie 2019 r. i znacznie przewyższyły przewidywania ekspertów (prognozy zakładały wynik na poziomie ok. 72-83 tys. szt.). Dla porównania, dostawy General Motors i FCA w USA spadły o ponad 30%. W rezultacie, po ogłoszeniu wyników, wycena rynkowa Tesli (223 mld $) przewyższyła wartość koncernu paliwowego ExxonMobil (187 mld $). Spółka Elona Muska wyprzedziła również tak uznane marki jak Disney (203 mld $), The Coca-Cola Company (193 mld $), PayPal (209 mld $) czy Toyota (204 mld $) stając się tym samym najbardziej wartościowym producentem samochodów na świecie.

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY