UDOSTĘPNIJ

newsroom.nissan-europe.com, materiały własne

Jak ogłosił Nissan w oficjalnym komunikacie:

„ (…) nowy Nissan LEAF będzie wyposażony w system e‑Pedal — rewolucyjną technologię zmieniającą sposób prowadzenia samochodu.

Po przestawieniu odpowiedniego przełącznika system zamienia pedał przyspieszenia w e‑Pedal, który umożliwia nie tylko przyspieszanie, ale także hamowanie, nawet do całkowitego zatrzymania pojazdu. Technologia e‑Pedal to pierwsze rozwiązanie na świecie, w którym za pomocą tylko jednego pedału kierowca może zatrzymać pojazd nawet na wzniesieniu, a następnie natychmiast wznowić jazdę.

Kierowcy będą mogli realizować 90% jazdy operując tylko jednym pedałem – e-Pedal – co znacznie uatrakcyjni prowadzenie pojazdu. W intensywnym ruchu oraz w jeździe miejskiej kierowca będzie mógł znacznie zredukować przekładanie stopy z jednego pedału na drugi, dzięki czemu jazda będzie prostsza i dostarczy więcej przyjemności.

Wprowadzenie technologii e‑Pedal wyznacza kolejny etap w realizacji zobowiązania Nissana do udostępniania technologii wspomagających kierowcę w masowo produkowanych modelach. Rozwój technologii, które mają przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa jazdy oraz zwiększyć przyjemność z jazdy, jest elementem programu inteligentnej mobilności — planów Nissana w zakresie zmiany sposobu prowadzenia pojazdów, źródła ich napędu oraz integracji ze społeczeństwem.

Wprowadzając model LEAF — pierwszy na świecie samochód elektryczny przeznaczony na masowy rynek — Nissan stał się pionierem w segmencie samochodów z takim napędem. Dziś Nissan LEAF jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na świecie, o czym świadczy liczba ponad 277 000 egzemplarzy tego modelu dostarczonych klientom”.

Premiera kolejnej generacji Nissana LEAF została wyznaczona na 06 września 2017 r. według czasu japońskiego (05 września czasu europejskiego). W zależności od pojemności baterii, samochód ma dysponować zasięgiem dochodzącym nawet do 550 km na jednym ładowaniu. Pojazd ma pomóc japońskiej firmie w osiągnięciu celu, jakim jest zwiększenie sprzedaży EV do poziomu 20% wszystkich pojazdów Nissana nabywanych przez klientów w Europie.

 

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA