UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Nowa odsłona Volvo V40, która będzie rywalizować z m.in. z Audi A3 i BMW 1, trafi na rynek również jako hybryda typu plug-in oraz w wersji całkowicie elektrycznej.

Samochód zostanie oparty na nowej platformie nazwanej Compact Modular Architecture (CMA), która po raz pierwszy znalazła zastosowanie w kompaktowym SUVie XC40.

Jak powiedział Henrik Green, szef działu badań i rozwoju Volvo, płyta CMA od początku była projektowana z myślą o pojazdach napędzanych prądem. Co ciekawe, pierwszym w pełni elektrycznym samochodem, który skorzysta z nowej platformy nie będzie model Volvo, lecz Polestar 2 – limuzyna klasy średniej, która na cel weźmie Teslę Model 3. Pojazd pojawi się w sprzedaży w drugiej połowie 2019 r.

Green poinformował także, że klienci zainteresowani zakupem zelektryfikowanych wersji nowego V40 będą mieli do wyboru akumulatory trakcyjne o różnej pojemności.

„Do każdego z naszych samochodów elektrycznych mamy zamiar oferować co najmniej dwa rozmiary baterii. Tańszy wariant bazowy będzie dysponować nieznacznie niższym zasięgiem, zaś droższa opcja dostarczy większy zasięg i więcej mocy”, powiedział.

Począwszy od 2019 r. wszystkie modele Volvo, które ukażą się na rynku, zostaną wyposażone w napęd elektryczny (również hybrydowy). Oznacza to koniec samochodów szwedzkiej marki wyposażonych wyłącznie w silnik spalinowy.

 

autoexpress.co.uk, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY