Nowa odsłona Volvo V40, która będzie rywalizować z m.in. z Audi A3 i BMW 1, trafi na rynek również jako hybryda typu plug-in oraz w wersji całkowicie elektrycznej.
Samochód zostanie oparty na nowej platformie nazwanej Compact Modular Architecture (CMA), która po raz pierwszy znalazła zastosowanie w kompaktowym SUVie XC40.
Jak powiedział Henrik Green, szef działu badań i rozwoju Volvo, płyta CMA od początku była projektowana z myślą o pojazdach napędzanych prądem. Co ciekawe, pierwszym w pełni elektrycznym samochodem, który skorzysta z nowej platformy nie będzie model Volvo, lecz Polestar 2 – limuzyna klasy średniej, która na cel weźmie Teslę Model 3. Pojazd pojawi się w sprzedaży w drugiej połowie 2019 r.
Green poinformował także, że klienci zainteresowani zakupem zelektryfikowanych wersji nowego V40 będą mieli do wyboru akumulatory trakcyjne o różnej pojemności.
„Do każdego z naszych samochodów elektrycznych mamy zamiar oferować co najmniej dwa rozmiary baterii. Tańszy wariant bazowy będzie dysponować nieznacznie niższym zasięgiem, zaś droższa opcja dostarczy większy zasięg i więcej mocy”, powiedział.
Począwszy od 2019 r. wszystkie modele Volvo, które ukażą się na rynku, zostaną wyposażone w napęd elektryczny (również hybrydowy). Oznacza to koniec samochodów szwedzkiej marki wyposażonych wyłącznie w silnik spalinowy.
autoexpress.co.uk, materiały własne