UDOSTĘPNIJ

Jak ujawnił dyrektor działu układów napędowych w Audi, Siegfried Pint, kolejna generacja hybryd typu plug-in producenta z Ingolstadt będzie dysponować o 20-30% większym zasięgiem w trybie zeroemisyjnym w porównaniu do ostatniej generacji pojazdów tego typu.

Dostępne do niedawna modele A3 oraz Q7 w odmianach e-tron mogły w teorii przejechać na napędzie elektrycznym odpowiednio 50 i 56 km (NEDC). Zasięg ich następców w trybie zeroemisyjnym powinien zatem wzrosnąć do nawet 65-70 km.

Ponadto, Audi zamierza rozszerzyć swoją ofertę PHEVów. Nowa generacja systemu hybrydowego typu plug-in trafi w pierwszej kolejności do modelu Q5, a w późniejszym terminie również do Q3 oraz A6.

Według doniesień brytyjskiego Autocar, Q5 e-tron zostanie wyposażone w 2-litrowy silnik benzynowy rozwijający ok. 190 KM oraz jednostkę elektryczną dostarczającą ok. 109 KM. Silnik spalinowy będzie napędzał koła przednie, zaś elektryczny tylne. Samochód prawdopodobnie zadebiutuje pod koniec 2018 r., zaś pierwsze dostawy do klientów powinny odbyć się na początku w 2019 r.

 

autocar.co.uk, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA