UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

reuters.com, materiały własne

Jak dowiedział się Reuters, rosyjski potentat przemysłu wydobywczego Norlisk Nickel (Nornickel) zamierza oferować swoje wyroby firmom wytwarzającym baterie litowo-jonowe.

Nornickel to największy na świecie producent kobaltu i drugi największy niklu. Rosyjski gigant prowadzi z niemieckim koncernem chemicznym BASF rozmowy, przedmiotem których są dostawy tych minerałów. Zarówno nikiel, jak i kobalt są wykorzystywane przy produkcji baterii litowo-jonowych a zapotrzebowanie na nie wzrasta wraz z rozwojem rynku samochodów elektrycznych. Na razie negocjacje są we wczesnej fazie i nie podano dokładnych informacji na temat ilości i formy planowanych dostaw.

Jak informują przedstawiciele Norlisk Nickel, firma prowadzi rozmowy również  z szeregiem innych podmiotów gospodarczych. Zakres ewentualnych umów zależny jest od tempa rozwoju rynku EV i związanej z nim technologii.

Z analizy Grupy UBS wynika, że w 2021 r. po drogach na całym świecie będzie się poruszało 3,1 miliona pojazdów elektrycznych, natomiast w roku 2025 liczba ta wzrośnie do 14,2 miliona. EV będą stanowiły w 2021 r. 3,1% wszystkich sprzedanych na świecie samochodów, zaś w 2025 r. już 13,7%. W roku bieżącym udział ten ma wynieść 1%.

Według danych dostarczonych przez Nornickel zeszłoroczny popyt na nikiel przeznaczony do produkcji baterii litowo-jonowych wzrósł do 15,000 ton. W 2017 r. zapotrzebowanie na ten metal ma wynieść 20,000 ton zaś w roku 2027 już 300,000 ton. Większa ilość niklu będzie wykorzystywana jedynie przy produkcji stali nierdzewnej,

Globalny popyt na kobalt w zeszłym roku osiągnął poziom 100,000 ton z czego ok. połowa została użyta do produkcji baterii litowo-jonowych. Nornickel produkuje 5,000 ton kobaltu rocznie.

Od grudnia 2015 r. ceny kobaltu wzrosły niemal trzykrotnie.

 

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY