UDOSTĘPNIJ

Z okazji przypadającego na 20 czerwca brytyjskiego Dnia Czystego Powietrza Nissan zaprezentował całkowicie elektryczny samochód dostawczy służący do przewozu lodów. Pojazd został oparty na modelu e-NV200.

W celu opracowania nowego EV, Nissan nawiązał współpracę z producentem lodów Mackie’s of Scotland, który pozyskuje mleko z farmy zasilanej z odnawialnych źródeł energii – wiatru i słońca.

Jak informuje Nissan, furgonetki z lodami – w szczególności starsze modele – są w większości wyposażone w silniki Diesla pozostające w nieustannym ruchu w celu zasilania urządzeń chłodniczych. Pracując na biegu jałowym, silniki te emitują szkodliwe substancje.

Kalyana Sivagnanam, dyrektor zarządzający Nissan Motor (GB) Ltd., powiedział:
„O ile lody są popularne na całym świecie, konsumenci mają coraz większą świadomość wpływu ich produkcji na środowisko naturalne, w tym podczas „ostatniego kilometra” przebytego przez produkt, zanim trafi on w ręce klienta. Projekt ten to doskonała okazja do zademonstrowania strategii inteligentnej mobilności Nissana będącej owocem ponad dziesięcioletniego doświadczenia w dziedzinie pojazdów elektrycznych i postępów w technologii akumulatorów, które pozwoliły opracować czystsze rozwiązania na rzecz elektromobilności”.

Silnik zaprezentowanej furgonetki zasilany jest przez akumulator trakcyjny o pojemności 40 kWh, a pokładowe urządzenia do lodów, w tym automat do produkcji, chłodnia i lodówka na napoje, czerpią energię z systemu Nissan Energy ROAM, który trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. ROAM to przenośny agregat wykorzystujący ogniwa litowo-jonowe odzyskane z samochodów elektrycznych pierwszej generacji (produkowanych od 2010 roku).

Zasięg modelu e-NV200 służącego do przewozu lodów to 200 km (cykl mieszany WLTP). Dwa agregaty Nissan Energy ROAM dysponują łączną pojemnością 1,4 kWh i mocą wyjściową do 1 kW. Można je ładować z sieci 230 V (naładowanie do pełna zajmuje około godziny) albo z paneli słonecznych umieszczonych na dachu furgonetki (naładowanie do pełna trwa od 2 do 4 godzin).

 

Dzięki funkcji dwukierunkowego ładowania modelu e-NV200, właściciele mogą czerpać dochody także zimą, gdy pojazd jest używany mniej intensywnie. Dzięki ładowarce kompatybilnej z technologią V2G (Vehicle-to-Grid) samochód może magazynować nadwyżki energii (na przykład energię odnawialną z wiatru i słońca) i w razie potrzeby oddawać ją z powrotem do sieci.

poland.nissannews.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA