Nissan ogłosił wprowadzenie na rynek europejski dwóch nowych wersji całkowicie elektrycznego modelu LEAF. Zamówienia na oba pojazdy będzie można składać od 10 stycznia.
Model LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition trafi do Europy w limitowanej serii liczącej 5 000 egzemplarzy. Samochód zyskał większą moc, wynoszącą 217 KM (160 kW) oraz większy zasięg na jednym ładowaniu, który wynosi maksymalnie 385 km (prognozowana przez Nissana wartość w cyklu WLTP). Pojazd został wyposażony w akumulator o pojemności 62 kWh. Jak podaje Nissan, cechuje go o 25% większa gęstość energii i o 55% większa pojemność w porównaniu ze standardową wersją modelu. Akumulator w tym wariancie składa się z 288 ogniw, zaś w odmianie podstawowej – ze 192.
Drugą z nowych odmian, LEAF 3.ZERO, wyposażono w akumulator 40 kWh, analogicznie do standardowego Nissana LEAF drugiej generacji. Wraz z tym wariantem w ofercie pojawią się nowe kolory nadwozia oraz nowe kombinacje nadwozia dwukolorowego.
Obie wersje modelu LEAF 3.ZERO będą wyposażone w systemy e-Pedal oraz ProPILOT. Technologia e-Pedal tumożliwia przyspieszanie, zwalnianie i zatrzymywanie samochodu jedynie przy użyciu pedału przyspieszenia. Z kolei ProPILOT jest systemem zapewniającym utrzymywanie zadanej prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu, a ponadto umożliwia zatrzymywanie i ponowne ruszanie oraz utrzymywanie samochodu pośrodku pasa ruchu podczas jazdy zarówno z większą prędkością, jak i przy dużym natężeniu ruchu.
Ceny modelu LEAF 3.ZERO w Polsce rozpoczynają się od 175 700 zł, natomiast LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition ma być dostępny w cenie od 201 200 zł. Pierwsze dostawy wersji LEAF 3.ZERO spodziewane są w maju, natomiast pierwsi nabywcy LEAF 3.ZERO e+ Limited Edition otrzymają swoje pojazdy latem.
Jak podaje Nissan LEAF w 2018 r. był najlepiej sprzedającym się modelem elektrycznym na Starym Kontynencie. Europejscy klienci nabyli 40 000 egzemplarzy tego pojazdu. Od premiery Nissana LEAF w 2010 r. na całym świecie sprzedano ponad 380 000 szt. obu generacji tego modelu.
poland.nissannews.com, materiały własne