UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Podczas zwiedzania przestrzeni wystawowej Pawilonu Nissana w Jokohamie kierowcy pojazdów elektrycznych będą mogli oddać energię z akumulatora swojego samochodu, aby zapłacić za parkowanie. Miejsce to zostało otwarte dla publiczności 1 sierpnia.

Osoby odwiedzające pawilon mogą ponadto zjeść posiłek w kawiarni Nissan Chaya Cafe, która jest zasilana energią przez elektryczne Nissany Leaf. Nissan udostępnił również możliwość przejażdżki nowym, zeroemisyjnym crossoverem Ariya. Pawilon o powierzchni 10 000 metrów kwadratowych został wyposażony w panele słoneczne, a ponadto jest zasilany odnawialną energią wodną.

W pawilonie Nissan eksponuje również w zaawansowany system wspomagania kierowcy ProPILOT oraz technologię Invisible-to-Visible (I2V), która łączy informacje ze świata rzeczywistego i wirtualnego w celu wspierania kierowców podczas jazdy. Przed obiektem znajduje się Mobility Hub, który oferuje różnorodne usługi, w tym elektryczny car-sharing i wypożyczanie rowerów. Usługi te, oferowane przez firmę Nissan i lokalną społeczność, mają na celu zapewnienie większej swobody przemieszczania się.

Jak powiedział prezes Nissana, Makoto Uchida:
„Pawilon jest miejscem, w którym klienci mogą zobaczyć, poczuć i zainspirować się naszą wizją społeczeństwa i mobilności w najbliższej przyszłości. W miarę, jak świat będzie przechodził na elektryczną mobilność, pojazdy elektryczne będą integrować się ze społeczeństwem w sposób dalece wykraczający poza transport.”

Od premiery elektrycznego modelu Leaf w 2010 r., Nissan współpracuje z rządami i firmami na całym świecie w celu zwiększenia wykorzystania EV. Technologie Nissan Energy Share i Nissan Energy Storage pozwalają na magazynowanie, udostępnianie i zmianę przeznaczenia energii elektrycznej z akumulatorów samochodowych, między innymi poprzez zasilanie domów lub firm. Przykładem wdrożeń tych systemów jest niezależna od sieci energetycznej kawiarnia w pawilonie Nissana.

W Japonii Nissan zawarł również umowy z lokalnymi samorządami na korzystanie z elektrycznych Leafów jako mobilnych akumulatorów, które mogą dostarczać energię podczas klęsk żywiołowych. Z kolei w ramach innego partnerstwa, koncern ponownie wykorzystuje zużyte akumulatory EV do zasilania latarni ulicznych.

W ramach planu transformacji Nissan NEXT, firma planuje rozszerzyć swoją globalną ofertę pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanych, w tym modeli z technologią e-POWER (range extenderem). Nissan zamierza rocznie sprzedawać ponad milion pojazdów zelektryfikowanych do końca roku podatkowego 2023.

 

poland.nissannews.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY