UDOSTĘPNIJ

Podczas zwiedzania przestrzeni wystawowej Pawilonu Nissana w Jokohamie kierowcy pojazdów elektrycznych będą mogli oddać energię z akumulatora swojego samochodu, aby zapłacić za parkowanie. Miejsce to zostało otwarte dla publiczności 1 sierpnia.

Osoby odwiedzające pawilon mogą ponadto zjeść posiłek w kawiarni Nissan Chaya Cafe, która jest zasilana energią przez elektryczne Nissany Leaf. Nissan udostępnił również możliwość przejażdżki nowym, zeroemisyjnym crossoverem Ariya. Pawilon o powierzchni 10 000 metrów kwadratowych został wyposażony w panele słoneczne, a ponadto jest zasilany odnawialną energią wodną.

W pawilonie Nissan eksponuje również w zaawansowany system wspomagania kierowcy ProPILOT oraz technologię Invisible-to-Visible (I2V), która łączy informacje ze świata rzeczywistego i wirtualnego w celu wspierania kierowców podczas jazdy. Przed obiektem znajduje się Mobility Hub, który oferuje różnorodne usługi, w tym elektryczny car-sharing i wypożyczanie rowerów. Usługi te, oferowane przez firmę Nissan i lokalną społeczność, mają na celu zapewnienie większej swobody przemieszczania się.

Jak powiedział prezes Nissana, Makoto Uchida:
„Pawilon jest miejscem, w którym klienci mogą zobaczyć, poczuć i zainspirować się naszą wizją społeczeństwa i mobilności w najbliższej przyszłości. W miarę, jak świat będzie przechodził na elektryczną mobilność, pojazdy elektryczne będą integrować się ze społeczeństwem w sposób dalece wykraczający poza transport.”

Od premiery elektrycznego modelu Leaf w 2010 r., Nissan współpracuje z rządami i firmami na całym świecie w celu zwiększenia wykorzystania EV. Technologie Nissan Energy Share i Nissan Energy Storage pozwalają na magazynowanie, udostępnianie i zmianę przeznaczenia energii elektrycznej z akumulatorów samochodowych, między innymi poprzez zasilanie domów lub firm. Przykładem wdrożeń tych systemów jest niezależna od sieci energetycznej kawiarnia w pawilonie Nissana.

W Japonii Nissan zawarł również umowy z lokalnymi samorządami na korzystanie z elektrycznych Leafów jako mobilnych akumulatorów, które mogą dostarczać energię podczas klęsk żywiołowych. Z kolei w ramach innego partnerstwa, koncern ponownie wykorzystuje zużyte akumulatory EV do zasilania latarni ulicznych.

W ramach planu transformacji Nissan NEXT, firma planuje rozszerzyć swoją globalną ofertę pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanych, w tym modeli z technologią e-POWER (range extenderem). Nissan zamierza rocznie sprzedawać ponad milion pojazdów zelektryfikowanych do końca roku podatkowego 2023.

 

poland.nissannews.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA