UDOSTĘPNIJ

Japoński producent zaprezentował prototypowy zakład produkcyjny (część Nissan Research Centre) laminowanych ogniw do akumulatorów ze stałym elektrolitem (ASSB), które firma zamierza wprowadzić na rynek w 2028 roku, montując je w nowym samochodzie elektrycznym. Producent uważa, że koszt kWh w akumulatorze ze stałym elektrolitem może zostać obniżony do poziomu 75 USD w roku obrotowym 2028 i 65 USD w latach kolejnych.

Ambitny program

W ramach programu Nissana Ambition 2030 – długofalowej wizji marki – do roku obrotowego 2028 firma zamierza wprowadzić na rynek samochód elektryczny wyposażony w samodzielnie opracowane akumulatory ze stałym elektrolitem. W tym celu już w roku finansowym 2024 w głównym zakładzie w Jokohamie ma zostać uruchomiona pilotażowa linia produkcyjna. Zaprezentowany właśnie prototypowy zakład ma na celu zbadanie, jak będzie wyglądała ta linia oraz jakie materiały i procesy produkcyjne będą tam wymagane. Nissan uważa, że koszt kWh w akumulatorze ze stałym elektrolitem może zostać obniżony do poziomu 75 USD w roku obrotowym 2028 i 65 USD w latach kolejnych, co spowoduje zrównanie cen samochodów elektrycznych z cenami ich spalinowych odpowiedników.

Stały elektrolit przyszłością

Oczekuje się, że akumulatory ze stałym elektrolitem będą przełomową technologią, która przyczyni się do szybkiego wzrostu popularności pojazdów elektrycznych. Gęstość energetyczna ASSB jest w przybliżeniu dwa razy wyższa niż w przypadku konwencjonalnych akumulatorów litowo-jonowych. Cechują się również znacznie krótszym czasem ładowania dzięki doskonałej efektywności uzupełniania/wytracania energii oraz niższymi kosztami produkcji wynikającymi z możliwości zastosowania tańszych materiałów. Biorąc pod uwagę te korzyści, Nissan zamierza wykorzystać akumulatory ze stałym elektrolitem w pojazdach różnych segmentów – w tym w pick-upach – co sprawi, że samochody elektryczne staną się jeszcze bardziej konkurencyjne.

Szerokie spektrum

Nissan jest liderem technologii elektryfikacyjnych dzięki szerokiemu spektrum prowadzonych prac badawczo-rozwojowych – od badań nad materiałami akumulatorowymi na poziomie molekularnym po tworzenie bezpiecznych samochodów elektrycznych o wysokich osiągach. Jedną z naszych inicjatyw jest projekt rozwoju miasta w oparciu o samochody elektryczne służące przechowywaniu energii – powiedział Kunio Nakaguro, wiceprezes wykonawczy odpowiedzialny za badania i rozwój w Nissanie.

Źródło: na podstawie Nissan

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA