UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Chiński producent samochodów elektrycznych NIO uruchomił sieć stacji wymiany baterii EV. Punkty tego typu zostały zainstalowane na drodze ekspresowej G2 pomiędzy Pekinem a Szanghajem. Każda z 8 stacji pozwala na wymianę częściowo rozładowanego akumulatora na naładowany w 100% w trzy minuty. W konsekwencji kierowcy całkowicie elektrycznych pojazdów NIO są w stanie pokonywać dalekie dystanse bez konieczności korzystania z tradycyjnych ładowarek do EV, uzupełniających energię w bateriach samochodów w znacznie dłuższym czasie. NIO planuje uruchomić kolejne punkty wymiany baterii na drodze z Pekinu do Shenzhen.

Stacje są obecnie dostępne dla użytkowników zeroemisyjnego modelu ES8. Proces wymiany odbywa się automatycznie. Częściowo wyczerpane baterie wymontowane z jednego pojazdu są następnie ładowane i trafiają do samochodu kolejnego klienta. Jednocześnie, okresowo, stacje monitorują stan zużycia ogniw litowo-jonowych.

Oprócz punktów wymiany baterii, NIO oferuje również usługę nazwaną “Power Mobile”, w ramach której vany wyposażone w ładowarki podjeżdżają do klientów umożliwiając pojazdom elektrycznym uzyskanie zasięgu 100 km po 10 minutach od rozpoczęcia ładowania.

Ceny sześcioosobowej wersji modelu ES8 w Chinach (bez uwzględnienia subsydiów) rozpoczynają się od 456 tys. juanów (ok. 254 tys. zł). Za tańszą odmianę siedmiomiejscową należy zapłacić co najmniej 448 tys. juanów (ok. 250 tys. zł). Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy i dysponuje akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 70 kWh. Zasięg wynosi 355 km na jednym ładowaniu (NEDC). W 2018 r. NIO dostarczyło łącznie 11 348 egzemplarzy modelu ES8, z czego 3 318 w grudniu.

autoexpress.co.uk, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA