UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Jak wynika z danych dostępnych w rejestrze stacji ładowania, który prowadzi stowarzyszenie BDEW (Bundesverband der Energie-und Wasserwirtschaft), w Niemczech w ciągu dwunastu miesięcy ilość publicznych i częściowo publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych wzrosła o prawie 53 proc. W rejestrze znajduje się obecnie około 20,65 tys. punktów ładowania. Na koniec lipca 2018 roku ich liczba wynosiła 13,5 tys.

Wśród miast z najbardziej rozwiniętą infrastrukturą ładowania EV, na czele znajduje się Hamburg z 948 publicznymi punktami ładowania, tuż za nim uplasowało się Monachium (945) i Berlin (933). Kolejne miejsca zajmują: Stuttgart (398), Dusseldorf (213) oraz Lipsk 189. Pierwszą dziesiątkę uzupełniają Essen (159), Kolonia (154), Ingolstadt (153) oraz Dortmund (131).

Rok temu czele tego rankingu również uplasował się Hamburg (785), a tuż za nim znalazł się Berlin (743 punktami). Monachium dysponowało wówczas 392 publicznie dostępnymi punktami ładowania, Stuttgart 382, zaś Dusseldorf – 209.

Dzięki 4 904 punktom ładowania Bawaria pozostaje zdecydowanie liderem wśród niemieckich krajów związkowych jeśli chodzi o dostępność publicznej infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się Badenia-Wirtembergia (3440) oraz Nadrenia Północna-Westfalia (3385), a następnie Dolna Saksonia (1720) i Hesja (1584).

W ubiegłym roku pozycję lidera również zajmowała Bawaria z 2715 publicznie dostępnymi punktami ładowania, a za nią znalazły Nadrenia Północna-Westfalia (2345), Badenia-Wirtembergia (2205), Hesja (1179) i Dolna Saksonia (1172).

Na koniec ubiegłego roku w Niemczech było zarejestrowanych prawie 200 tys. samochodów elektrycznych (BEV i PHEV). W pierwszym półroczu br. u naszych zachodnich sąsiadów przybyło prawie 47,7 tys. tego typu pojazdów, z czego niemal 31,2 tys. stanowiły pojazdy całkowicie elektryczne, a 16,5 tys. hybrydy typu plug-in.

Z danych prezentowanych w “Liczniku elektromobilności”, który prowadzą Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, wynika, że na koniec lipca w Polsce było zarejestrowanych około 6,3 tys. samochodów elektrycznych, które mogły korzystać z 785 stacji ładowania (1 457 punktów).

 

cire.pl, bdew.de, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA