UDOSTĘPNIJ

Ponad 200 milionów funtów (GBP) zainwestuje rząd brytyjski w uruchomienie największej na świecie floty bezemisyjnych pojazdów ciężarowych (HGV). Władze chcą w ten sposób przyspieszyć plany dekarbonizacji transportu drogowego. Przejście na ciężarówki o zerowej emisji pomoże poprawić jakość powietrza, stworzyć ekologiczne miejsca pracy, ale i zmniejszyć zależność od importu zagranicznej ropy naftowej. Brytyjczycy chcieliby, aby wszystkie nowe samochody ciężarowe sprzedawane w Wielkiej Brytanii były bezemisyjne od 2040 roku.

Największa na świecie flota bezemisyjnych samochodów ciężarowych już niebawem wyjedzie na brytyjskie drogi. Minister transportu Trudy Harrison ujawniła, że ​​ponad 200 mln GBP rządowych środków zostanie przeznaczonych na szeroko zakrojony program wdrożeniowo-demonstracyjny bezemisyjnego transportu drogowego.

Ochrona przed rosnącymi cenami

Trzyletni program rozpocznie się jeszcze w tym roku. Jego elementem mają być także konkursy na innowacyjną technologię akumulatorów elektrycznych i wodorowych ogniw paliwowych. Przejście na ciężarówki o zerowej emisji przyczyni się zdaniem rządu do poprawy jakości powietrza, stworzenia bardziej ekologicznych miejsc pracy i spełnienia zobowiązań COP26. Jednoczesnym zdaniem brytyjskiego rządu pozwoli zmniejszyć zależność od importu zagranicznej ropy naftowej. Z drugiej strony wyeliminowanie paliw kopalnych z transportu drogowego i poprawa odporności Wielkiej Brytanii na dostawy energii pomogą chronić kierowców i firmy przed rosnącymi światowymi cenami energii.

Zebranie infrastrukturalnych doświadczeń

Wdrażane programy pomogą zebrać doświadczenia w obszarze budowy przyszłej infrastruktury tankowania i ładowania potrzebnej do płynnego przejścia na sektor transportu bezemisyjnego do 2050 roku.

Nasza branża transportu drogowego jest jedną z najbardziej wydajnych na świecie i każdego roku dostarcza brytyjskiej gospodarce ponad 13 miliardów funtów. Musimy jednak przyspieszyć naszą podróż w kierunku naszych celów zerowej emisji. Chcemy zapewnić sprawny i wydajny transport, jednocześnie eliminując paliwa kopalne z samochodów ciężarowych i sprawiając, że nasz sektor transportu towarowego stanie się zielony. Wdrażane programy demonstracyjne pomogą brytyjskiemu sektorowi transportu towarowego zmniejszyć zależność od paliw kopalnych poprzez ustalenie, które technologie bezemisyjne najlepiej nadają się do najcięższych pojazdów drogowych w Wielkiej Brytanii – powiedziała Trudy Harrison, brytyjska minister transportu.

Otwarte konkursy dla całej branży

Pieniądze zostaną rozdysponowane w ramach otwartych konkursów dla producentów, dostawców energii oraz operatorów flot i infrastruktury.

To kolejny etap i niejako rozszerzenie przeprowadzonej w zeszłym roku przez Departament Transportu (DfT) sprawdzianów wdrożeniowych bezemisyjnego transportu drogowego (o wartości 20 mln GBP). W ramach tych prób producent pojazdów użytkowych LeylandTrucks wprowadził na rynek 20 pojazdów ciężarowych z akumulatorem DAF przeznaczonych do użytku przez organizacje sektora publicznego, w tym NHS i władze lokalne, w celu wspierania upowszechniania się elektrycznych ciężarówek na baterie. Umożliwiło to zebranie doświadczeń z pojazdów testujących w terenie w rzeczywistym środowisku logistycznym i w czasie rzeczywistym. Projekt ten, wraz z 6 pomyślnie przeprowadzonymi studiami wykonalności, pomógł przygotować się do demonstracji, które będą odbywać się na dużą skalę w nadchodzących latach.

Znajdą najlepsze rozwiązania

Firmy logistyczne są zobowiązane do dekarbonizacji swoich usług, ale aby zapewnić płynne przejście, potrzebują konkretnej sprawdzonej wiedzy na drodze do zerowej emisji samochodów ciężarowych. Ogłoszone dzisiaj testy odegrają kluczową rolę w identyfikacji właściwych rozwiązań technologicznych, które pomogą to umożliwić. Biorąc pod uwagę zakres pojazdów używanych w całym sektorze logistycznym i skalę innowacji wymaganych do osiągnięcia zerowej emisji, firma Logistics UK jest również zadowolona, ​​że ​​rząd rozpoczął konsultacje w celu zidentyfikowania potencjalnych i najlepszych rozwiązań dla branży (..). -powiedziała Michelle Gardner, p.o. zastępcy dyrektora ds. polityki publicznej w Logistics UK.

Podsumowując plan wdrożeniowy, minister Harrison potwierdziła plany spełnienia ambitnych obietnic złożonych na COP26 w zeszłym roku. Zakładają one, że wszystkie nowe samochody ciężarowe sprzedawane w Wielkiej Brytanii będą bezemisyjne od 2040 roku.

Źródło: na podstawie gov.uk, fot. Pixabay

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA