UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

materiały własne

Odbywający się od 1993 r. Goodwood Festival of Speed przyciąga tłumy miłośników motoryzacji oraz całą gamę niezwykłych pojazdów – od samochodów zabytkowych po prototypy.

Osoby uczestniczące w Festiwalu mają okazję by posłuchać ryku silnika rajdowej Lancii Delty lub Lamborghini Centenario, podziwiać na torze Ferrari z lat 50 XX w. czy nawet porozmawiać z mistrzami F1.

Jednym z najważniejszych elementów imprezy jest wyścig górski – w tym roku wzięły w nim udział również pojazdy napędzane prądem.

Renault zaprezentowało w Anglii wyczynowy prototyp swojego bestsellera – Zoe.

W samochodzie wykorzystano technologię, którą francuski producent testował w bolidach z Formuły E.

Osiągi Zoe e-Sport Concept imponują. Co prawda pojazd posiada ten sam pakiet baterii o pojemności 40 kWh, w który wyposażono jego „cywilną” odmianę, jednak nowe, bardzo lekkie nadwozie z włókien węglowych pozwoliło obniżyć masę francuskiego EV do 1,400 kg. Samochód rozwija moc rzędu 460 KM i dysponuje momentem obrotowym 640 Nm. Zoe e-Sport Concept  przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,2 s., co czyni go jednym z najszybszych pojazdów Renault w historii.

Odwiedzający tegoroczny Festiwal Prędkości mogli również zobaczyć z bliska w pełni elektryczny prototyp Nissana – BladeGlider.

Jak powiedział wiceprezes ds. planowania produkcji w Nissan Europe, Ponz Pandikuthira: „Jako pionierzy elektromobilności, chcieliśmy pokazać ludziom ekscytującą przyszłość technologii zero-emisyjnej. BladeGlider został stworzony żeby dostarczać radość, wysoką wydajność i moment obrotowy oraz niebanalną stylistykę. Na przestrzeni lat w Goodwood zaprezentowano wiele ikon motoryzacji, tak więc trudno sobie wyobrazić lepsze miejsce, w którym Nissan mógłby podzielić się  swoją wizją Inteligentnej Mobilności”.

Samochód wyposażono w futurystyczne nadwozie i zaawansowaną  konstrukcję podwozia z osią tylną szerszą od przedniej, co zdaniem Nissana pozytywnie wpływa zarówno na aerodynamikę, jak i przyczepność. Tę ostatnią poprawia ponadto system, który w zależności od potrzeby rozdziela moment obrotowy pomiędzy kołami.

Pojazd Nissana nie ma się czego wstydzić również w dziedzinie osiągów. Waży 1,300 kg, dysponuje dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 268 KM i momencie obrotowym 707 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu poniżej 5 s.  BladeGlider może się rozpędzić do ponad 190 km/h.

Jednak nie wszystkie EVy w Goodwood to pojazdy o sportowych aspiracjach.

London Taxi Company zaprezentowało na Festiwalu zamaskowany prototyp TX5. Będący hybrydą typu plug-in pojazd powstał we współpracy z Volvo, które podobnie jak LTC jest własnością chińskiego koncernu Geely. Następca popularnych czarnych taksówek ma dysponować zasięgiem ok. 480 km, jego nadwozie zbudowano z aluminium i kompozytów a wnętrze pomieści 6 osób.

Samochód będzie powstawał w nowo wybudowanym zakładzie w Coventry, w który zainwestowano ok. 300 milionów funtów.

TX5 trafi do sprzedaży pod koniec 2017 r.

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY