Kalifornijska firma planuje do 2025 roku wprowadzić na rynek dwa kolejne modele elektryczne. Po elektrycznych SUV-ach Ocean i Pear opracowanych wspólnie z Foxconnem, będą to zupełnie nowe modele w segmentach, których…nie ma. Henrik Fisker, zapowiedział że pojazdy te będą opracowywane przez nowy zespół Magic Works w Europie. Mają kosztować około 100 tysięcy dolarów!
Henrik Fisker ogłosił, że dwa nowe modele powstaną w Wielkiej Brytanii. Oba są przeznaczone do produkcji seryjnej. Nie będzie ich produkowanych tak dużo jak modeli Ocean i Pear. Być może ze względu na cenę. Oba nowe modele będą znacznie droższe od dwóch pierwszych. Jeden z modeli ma kosztować ponad 100 000 dolarów, drugi nieco mniej.
Debiut w Los Angeles
Przypomnijmy, że ceny modeli Ocean i Pear, które mają konkurować z popularnymi pojazdami elektrycznymi rozpoczynają się od 30 000 USD. Fisker Ocean zadebiutuje na targach motoryzacyjnych w Los Angeles w przyszłym miesiącu, a auta trafią do klientów pod koniec 2022 lub na początku 2023 roku. Fisker Ocean ma być produkowany w zakładzie Magna w Graz (Austria) i ma ruszyć 17 listopada 2022 roku.
Cztery linie
Zapowiedź czterech modeli BEV do 2025 r. nie jest niczym nowym. Firma po raz pierwszy wspomniała o tym w lipcu 2020 roku. Wtedy Fisker przedstawił perspektywę sportowego crossovera wywodzącego się z elektrycznego SUV-a Ocean oraz elektrycznego sedana opartego na koncepcji EMOtion. Jednak w lutym 2021 roku Project Pear został ogłoszony jako „nowy typ” samochodu elektrycznego, który miałby składać się z pięciu serii modelowych.
– Pracujemy pełną parą, aby do 2025 r. dostarczyć cztery różne linie pojazdów, napędzając innowacje i wprowadzając nowe, zaskakujące pomysły na światowy rynek samochodowy – powiedział Fisker.
Fisker Magic opracuje
Według Fiskera, dwa nowe modele będą „bardzo różne”. – Z jednym z nich zamierzamy wejść do segmentu, który powiedziałbym, że istnieje „tylko trochę”. Segment w którym chcemy osadzić drugi model w ogóle nie istnieje – powiedział Fisker. Oba samochody mają zostać opracowane w Wielkiej Brytanii przez nowy zespół Fisker Magic Works kierowany przez byłego inżyniera Aston Martina, Davida Kinga. Fisker przyznał ponadto, że szanse na produkcję aut w Anglii są „bardzo małe”.
Powstanie światowa sieć
Przypomnijmy, że ten kalifornijski producent samochodów elektrycznych w lipcu zapowiedział stworzenie sieci punktów sprzedaży, która powstanie w Los Angeles, a następnie w kolejnych miastach USA i Europie. Pierwsze tak zwane „Brand Experience Center” firmy ma zostać otwarte w Los Angeles w pierwszej połowie 2022 roku. Następna będzie, zapowiedziana już europejska siedziba firmy w Monachium. Co najmniej cztery kolejne centra mają powstać w drugiej połowie przyszłego roku w Londynie, Nowym Jorku, Miami i Kopenhadze.
Źródło: na podstawie autoexpress.co.uk, własne