UDOSTĘPNIJ

Indyjski producent samochodów Mahindra & Mahindra (M&M) planuje wprowadzić do 2027 r. łącznie 16 pojazdów elektrycznych w kategoriach SUV i lekkich pojazdów użytkowych. Firma rozważa również stworzenie nowej marki zależnej dla elektrycznych SUV-ów i ma ambicję, by do 2024 roku 20% jej wolumenu sprzedaży stanowiły elektryczne pojazdy użytkowe.

Mahindra Group jest jedną z największych międzynarodowych firm w regionie zatrudniających 260 000 pracowników w ponad 100 krajach. Jest miedzy innymi producentem sprzętu rolniczego i pojazdów użytkowych. Koncern posiada także silną pozycję w branży energetyki odnawialnej wspierając liczne projekty. Teraz zamierza połączyć swoje kompetencje i stworzyć całą linię pojazdów elektrycznych.

20 % sprzedaży z elektryków

Dzięki swojemu zapleczu technicznemu gigant z Indii ma nadzieję, że dość szybko upora się z okresem „dostosowywania swojej technologii do produkcji pojazdów elektrycznych”. Firma docelowo chce aby do 2024 roku 20% swojej sprzedaży przenieść na rynek na pojazdów elektrycznych. Ponadto Mahindra,  planuje ekspansję na nowe obszary pojazdów elektrycznych, takie jak pojazdy użytkowe.

Przychody mają wystrzelić

Wierzymy, że nasze przychody z maszyn rolniczych wzrosną do 2027 roku dziesięciokrotnie. W SUV-ach spodziewamy się 13 nowych premier do 2027 roku, z których osiem będzie elektrycznych. Uważamy, że do 2027 r. będziemy gotowi na co najmniej 20 procent całkowitego wolumenu UV (pojazdów użytkowych) pochodzących z pojazdów elektrycznych – powiedział m.in. Rajesh Jejurikar, dyrektor wykonawczy Mahindra & Mahindra.

 

Inaczej niż Tata

Warto zwrócić  uwagę, że strategia Mahindra Group jest inna niż miejscowego giganta motoryzacyjnego Tata, która koncentruje się na małych pojazdach elektrycznych. Ma w tym segmencie przewagę nad Mahindrą. Jednak Tata nie zamierza rozszerzać swojej produkcji na takie segmenty jak właśnie pojazdy użytkowe.

Inwestycje w segment EV

Jeśli chodzi o segment EV to warto wspomnieć, że Mahindra & Mahindra inwestuje w tego typu technologie. Na przykład w projekt z izraelskim start-upem Ree Automotive czy duży projekt elektrycznego trójkołowca (z Amazon India). Mahindra Treo to najlepiej sprzedająca się platforma samochodów elektrycznych w Indiach, ze sprzedażą ponad 10 000 pojazdów.

Firma zapewnia, że ​​inwestycje i partnerstwa w branżę napędów alternatywnych miały nie tylko wymiar finansowy. Koncern dzięki temu uzyskał dostęp do technologii EV.

Źródło: na podstawie mahindra.com, electrive.com

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA