Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie Mercedes zaprezentował nowe modele Klasy C oraz E w wersjach plug-in hybrid. Zelektryfikowana klasa S nowej generacji zaliczyła swój debiut w ubiegłym roku.
Wbrew trendom panującym obecnie w przemyśle motoryzacyjnym, spalinowym sercem hybrydowych modeli C oraz E będą czterocylindrowe silniki Diesla. W zeroemisyjnym trybie elektrycznym, samochody dostarczą 122 KM mocy oraz 400 Nm momentu obrotowego (700 Nm w trybie hybrydowym). Zasięg na jednym ładowaniu wyniesie ok. 50 km (cykl NEDC). Energia elektryczna będzie magazynowana w bateriach litowo-jonowych o pojemności 13,5 kWh. W porównaniu do poprzedniej generacji hybryd plug-in Mercedesa, moc ładowania wzrośnie z 3,6 do 7,2 kW. Czas uzupełnienia energii przy użyciu Wallboxa wyniesie ok. 2 godzin. Kierowcy PHEVów Mercedesa otrzymają cztery tryby jazdy do wyboru: całkowicie elektryczny, hybrydowy, a także doładowania i oszczędzania baterii. Prędkość maksymalna w przypadku jazdy zeroemisyjnej wyniesie 140 km/h.
Zaprezentowany w ubiegłym roku model S 560 e, w przeciwieństwie do mniejszych PHEVów Mercedesa, został wyposażony w sześciocylindrową jednostkę benzynową. W połączeniu z silnikiem elektrycznym (opracowanym we współpracy z Boschem) układ napędowy dostarczy 367 KM. Podobnie jak w przypadku Klasy C i E, zasięg pojazdu w trybie zeroemisyjnym wynosi 50 km (cykl NEDC), zaś moc – 122 KM. Według danych producenta, samochód spala 2,1 l benzyny na 100 km. W trybie hybrydowym S 560e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 sekund i może się rozpędzić do 250 km/h.
Zelektryfikowane Mercedesy nowej generacji będą dostępne z 9-stopniową skrzynią biegów 9G-TRONIC. Ich dostawy rozpoczną się późnym latem 2018 r.
Mercedes-Benz zaprojektował ponadto nowego Wallboxa – naścienną ładowarkę do samochodów elektrycznych, przeznaczoną przede wszystkim do użytku domowego.
Urządzenie niemieckiego producenta dysponuje mocą 22 kW. Produkt będzie dostępny w Europie począwszy od lata 2018 r. W późniejszym okresie Wallbox trafi na ponad 40 kolejnych rynków. Klienci będą mogli wybrać pomiędzy trzema wersjami urządzenia: podstawową Wallbox Home, Wallbox Advanced, która zapewnia dodatkowo łączność z internetem oraz Wallbox Twin, umożliwiającą ładowanie dwóch EV jednocześnie (z mocą 11 kW przypadającą na każdy pojazd).
Trzecia generacja hybryd plug-in Mercedesa jest przystosowana do ładowania z mocą 7,2 kW. Jak informuje producent, uzupełnienie energii w bateriach PHEVów przy użyciu nowego Wallboxa będzie trwało cztery razy krócej, niż w przypadku wykorzystania zwykłego gniazdka domowego. Kontrola wielu funkcji urządzenia jest możliwa za pomocą smartfona. Klienci otrzymają do dyspozycji dedykowaną aplikację mobilną Wallbox Web App, Pozwoli ona m.in. na zarządzanie procesem ładowania oraz na optymalizację jego kosztów.
Mercedes wprowadził na rynek swoją pierwszą hybrydę (model S 400 Hybrid) w 2009 r. Samochód był pozbawiony możliwości doładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła energii. Pierwsza hybryda plug-in niemieckiego producenta (model S 500 Plug-In Hybrid) zadebiutowała w 2014 r.
media.daimler.com, materiały własne