UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Mercedes zaprezentował hybrydowy (typu plug-in) model GLE 350de 4MATIC, który został wyposażony w akumulator trakcyjny o pojemności 31,2 kWh. W konsekwencji zasięg pojazdu w trybie elektrycznym to 99 km (zgodnie z WLTP). Maksymalna prędkość samochodu wynosi w tym trybie 160 km/h.

Hybrydowy GLE może być ładowany zarówno prądem zmiennym (AC), jak i stałym (DC). Czas uzupełniania energii za pomocą szybkiej ładowarki wynosi ok. 20 minut (10-80 % stanu naładowania) lub ok. 30 minut (10-100 %).

Moc systemowa pojazdu to 320 KM, zaś silnik elektryczny rozwija 136 KM.  GLE 350de zapewnia systemowy moment obrotowy na poziomie 700 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy, a w trybie hybrydowym może się rozpędzić maksymalnie do 210 km/h. Spalinowym sercem pojazdu jest czterocylindrowa jednostka Diesla.

Kolejną nowością Mercedesa w segmencie PHEV jest mniejszy SUV – GLC 300e 4MATIC. Również i w tym przypadku moc systemowa to 320 KM. Pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Samochód dysponuje akumulatorem o pojemności 13,5 kWh, który pozwala przejechać w trybie zeroemisyjnym do 43 km (WLTP).

Oba pojazdy reprezentują trzecią generację hybryd typu plug-in Mercedesa. W porównaniu z poprzednimi modelami,w nowych PHEVach zastosowano przekładnię hydrokinetyczną ze zintegrowanym sprzęgłem blokującym w roli urządzenia rozruchowego oraz dodatkowym sprzęgłem pomiędzy silnikiem spalinowym a jednostką elektryczną do jazdy w trybie zerroemisyjnym. Stojan silnika elektrycznego jest na stałe zintegrowany z obudową modułu trakcyjnego, podczas gdy wirnik znajduje się pomiędzy sprzęgłem oddzielającym a wejściem do przekładni. Chłodzenie stojana i wirnika na żądanie pozwala na bezproblemowe wykorzystanie szczytowej i ciągłej mocy silnika elektrycznego.

Pokładowa wysokonapięciowa instalacja elektryczna zasila nie tylko elementy napędu i pompę próżniową rekuperacyjnego układu hamulcowego, ale także elektryczną sprężarkę klimatyzacji oraz wysokonapięciową grzałkę elektryczną. Oba te komponenty pozwalają na działanie wstępnej wentylacji – zarówno latem, jak i zimą, ponieważ mogą działać również bez potrzeby uruchamiania silnika spalinowego.

Do końca 2019 r. Mercedes-Benz będzie miał w swojej ofercie ponad 10 hybryd plug-in – od modeli kompaktowych po flagową Klasę S. Celem koncernu na 2020 rok jest zaoferowanie klientom ponad 20 takich wariantów.

media.daimler.pl, materiały własne

 

 

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA