UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Mercedes zaprezentował w pełni elektryczny autobus – eCitaro.

Pojazd zostanie wyposażony w baterie litowo-jonowe o pojemności do 243 kWh, podzielone na maksymalnie 10 modułów. W zależności od potrzeb konkretnego operatora, autobus w wersji standardowej otrzyma 2 moduły na dachu i 4 z tyłu pojazdu, które można uzupełnić o kolejne 2 lub 4 moduły na dachu.

Za napęd mają odpowiadać dwa silniki elektryczne o mocy o mocy 170 KM (125 kW) i momencie obrotowym 485 Nm każdy.

Masa własna eCitaro z 10 modułami baterii to 13,44 tony, zaś dopuszczalna masa całkowita pojazdu wyniesie 19,5 tony. Elektryczny Mercedes będzie w stanie zabrać na pokład ok. 88 pasażerów.

Pojazd ma być ładowany za pomocą złącza Combo 2, w przyszłości pojawi się również możliwość opcjonalnego ładowania pantografowego. Zasięg operacyjny najcięższej wersji eCitaro oszacowano na ok. 150 km latem. W idealnych warunkach pojazd będzie mógł przejechać na jednym ładowaniu ok. 250 km.

Według Mercedesa, elektryczne autobusy zostaną w przyszłości wyposażone w baterie ze stałym elektrolitem – znacznie wydajniejsze i bezpieczniejsze niż akumulatory litowo-jonowe obecnej generacji. Zasięg eCitaro ulegnie również wydłużeniu dzięki zastosowaniu zeroemisyjnego range extendera opartego na wodorowym ogniwie paliwowym generującym energię elektryczną. W konsekwencji autobus będzie mógł w 100% zastąpić pojazdy napędzane silnikami spalinowymi.

Mercedes poinformował, że zebrał już pierwsze zamówienia na eCitaro, a dostawy pojazdu do odbiorców rozpoczną się się pod koniec 2018 r. W pierwszej kolejności autobusy trafią do przedsiębiorstwa Rhein-Neckar-Verkehr GmbH. W późniejszym terminie operatorzy z Hamburga i Berlina otrzymają odpowiednio 20 i 15 szt. eCitaro.  Za produkcję autobusu ma odpowiadać fabryka zlokalizowana w Mannheim.

Daimler Buses planuje inwestycje w nowe projekty i technologie na poziomie 200 mln. Środki zostaną przeznaczone m.in. na zaawansowane systemy łączności, systemy jazdy autonomicznej oraz napędy elektryczne.

media.daimler.com, materiały własne

 

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY