UDOSTĘPNIJ

Mercedes-Benz nawiązał strategiczne partnerstwo z chińskim wytwórcą ogniw akumulatorowych – firmą Farasis Energy (Ganzhou) Co., Ltd., obejmując w niej również 3% udziałów. Kluczowe elementy porozumienia obejmują m.in. rozwój technologii bateryjnych. Partnerzy zamierzają skoncentrować się na znacznym zwiększeniu zasięgu samochodów elektrycznych – dzięki postępom w gęstości energii – oraz na skróceniu czasów ładowania.

Umowa ma zagwarantować bezpieczne źródło dostaw ogniw akumulatorowych dla Mercedesa, a Farasis zyska zapewnienie mocy produkcyjnych. Aby w przyszłości móc zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na pojazdy elektryczne, chińska firma buduje fabrykę ogniw w Bitterfeld-Wolfen, gdzie powstanie nawet 2000 nowych miejsc pracy. Obiekt od samego początku był projektowany jako zakład neutralny pod względem emisji CO2.

Hubertus Troska, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za Wielkie Chiny, powiedział:
„Chiny to największy rynek samochodów elektrycznych na świecie, o ogromnym dalszym potencjale. Współpracujemy tu już z silnymi, zaufanymi partnerami – nie tylko po to, by poszerzać naszą lokalną obecność, ale też dla wzmocnienia naszej globalnej konkurencyjności. Obejmując po raz pierwszy w historii udziały w chińskiej firmie produkującej ogniwa, będziemy w dalszym ciągu rozwijać współpracę z zaawansowanymi technologicznie partnerami w celu realizacji naszej światowej strategii w dziedzinie elektromobilności. W przyszłości nadal będziemy wzmacniać nasze aktywności w zakresie badań i rozwoju, produkcji oraz zakupów w Chinach”.

Dzięki pozyskaniu udziałów w Farasis, Daimler zyska możliwość wyznaczenia przedstawiciela na stanowisko w radzie nadzorczej spółki. Po upływie 12 miesięcy, pod warunkiem uzyskania zatwierdzenia procesu głosowania przez organ nadzorczy, miejsce to ma zająć Markus Schäfer.

W przyszłości światowa sieć produkcyjna Mercedes-Benz będzie się składać z dziewięciu fabryk akumulatorów w siedmiu lokalizacjach na trzech kontynentach. Koncern informuje, że nabywa ogniwa od różnych partnerów, tak aby zapewnić sobie dostęp do najnowszych technologii i utrzymać odpowiedni poziom dostaw.

W ramach strategii „Electric first” Mercedes-Benz prowadzi elektryfikację swojej linii modelowej. Za niecałe 20 lat flota nowych samochodów koncernu ma być neutralna pod względem emisji CO2. Plany zakładają, że do 2030 r. ponad 50% sprzedaży pojazdów osobowych Mercedesa będą stanowiły hybrydy plug-in lub pojazdy całkowicie elektryczne. Do końca 2020 r. koncern zamierza wprowadzić na rynek pięć osobowych BEV oraz 20 PHEV. Mercedes przygotowuje się do poszerzenia oferty m.in. o całkowicie elektryczne modele kompaktowe oraz limuzynę EQS.

Farasis Energy (Ganzhou) Co., Ltd. to chiński projektant i dostawca technologii akumulatorów litowo-jonowych. Obecnie firma zatrudnia na całym świecie ponad 3 500 osób i posiada centra badawczo-rozwojowe w Chinach, Niemczech oraz Stanach Zjednoczonych. Aktualnie Farasis dysponuje dwiema fabrykami: w Ganzhou i Zhenjiang (Chiny). Plany zakładają budowę zakładów produkcji akumulatorów zlokalizowanych w Europie i USA.

 

media.daimler.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA