UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Mazda poinformowała, że zastosuje silniki wykonane w technologii Wankla (z wirującym tłokiem) w roli dodatkowego generatora (range extendera), przedłużającego zasięg modeli elektrycznych. Jak informuje japoński producent, atutem jednostek tego typu są małe gabaryty i łatwość zamontowania ich w nadwoziu EV.

Mazda wprowadzi na rynek swoje pierwsze samochody o napędzie całkowicie elektrycznym w 2020 r. w ramach długoterminowego programu rozwoju technicznego firmy pod nazwą „Sustainable Zoom-Zoom 2030”.

Początkowo japoński producent przedstawi dwa modele EV. W jednym z nich akumulator będzie jedynym źródłem energii, zaś w drugim dodatkowo, w celu zwiększenia zasięgu, zastosowany zostanie mały i lekki, wyjątkowo cichy silnik Wankla, który ma doładowywać akumulator w miarę konieczności.

Mazda zamierza także wykorzystać kompatybilność jednostek Wankla z paliwami gazowymi. Siniki z wirującym tłokiem pełniące funkcję range extendera,  zostaną przystosowane do zasilania gazem LPG (propan-butan).

Mazda szacuje, że do roku 2030 w 95% produkowanych przez nią pojazdów źródłem napędu pozostaną silniki spalinowe współpracujące z którąś z postaci napędu elektrycznego (pozostałe 5% ma przypadać na pojazdy zeroemisyjne zasilane wyłącznie z akumulatorów).

Japoński producent dąży do obniżenia średnich poziomów emisji CO2, obliczanych dla całego przedsiębiorstwa metodą „Well to wheel” (od źródła do emisji czyli od wydobycia surowców energetycznych do przeniesienia siły napędowej na drogę). Do 2030 r. Mazda zamierza osiągnąć redukcję do 50% względem stanu z roku 2010, a następnie do 90% w roku 2050.

 

mazda-press.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA