UDOSTĘPNIJ

Nissan LEAF uczestniczył niedawno w pierwszej, zakończonej sukcesem, próbie przejechania Afryki samochodem elektrycznym, a teraz weźmie udział w kolejnej długodystansowej wyprawie –  #NoTrace Expedition. Podróżnik Marek Kamiński, za kierownicą LEAFa najnowszej, drugiej generacji, zamierza przejechać trasę z Polski do Japonii.

Jego wyprawa będzie kolejnym projektem realizowanym według koncepcji „No Trace – ”Bez Śladu”. Idea narodziła się podczas ekspedycji na ziemskie bieguny, podczas których podróżnik zobowiązał się nie pozostawiać za sobą żadnych odpadków.

Jak powiedział Marek Kamiński:
„Głównym założeniem #NoTrace Expedition jest promowanie zrównoważonego stylu życia. Jego ważnym, choć często pomijanym aspektem jest podróżowanie. Lata edukacji sprawiały, że coraz więcej osób pamięta o niepozostawianiu śladów po swojej wizycie na plaży lub górskim szlaku. Z tego powodu warto pójść o krok dalej i porozmawiać o drodze do celu naszej podróży”.

Prolog wyprawy rozpoczął się w Zakopanem, skąd podróżnik przez Warszawę przejedzie do Gdańska. Następnie w ramach #NoTrace Expedition obierze kierunek na Kaliningrad, a dalej przez Litwę, Białoruś, Rosję, Mongolię, Chiny i Koreę Południową dotrze do Japonii. Podczas ekspedycji Marek Kamiński zamierza popularyzować elektromobilność i odpowiedzialny styl podróżowania.

LEAF drugiej generacji na jednym ładowaniu może pokonać w cyklu mieszanym prawie 300 kilometrów.  Elektryczny Nissan został wyposażony m.in. z system e-Pedal umożliwiający ruszanie, przyspieszanie, zmniejszanie prędkości i zatrzymywanie samochodu właściwie wyłącznie przy użyciu pedału przyspieszenia.

„Hasło przewodnie wyprawy #NoTrace Expedition brzmi: Troska o lepszy świat wymaga odwagi. Myślę, że trudno o zdanie lepiej podsumowujące działania Nissana w obszarze elektromobilności. Swoją elektryczną podróż rozpoczęliśmy już blisko 10 lat temu, gdy na rynek trafiła pierwsza generacja Nissana LEAF, czyli prekursor segmentu samochodów elektrycznych przeznaczonych dla masowego odbiorcy. Nissan podjął wtedy odważną próbę płynięcia pod prąd rynku motoryzacyjnego. Tym bardziej cieszymy się, że Marek Kamiński docenił nasz trud i doświadczenie, wybierając Nissana LEAF jako kompana swojej wyprawy, dzięki czemu wspólnie możemy obalić kolejne stereotypy związane z samochodami zeroemisyjnymi” – podkreśla Dorota Pajączkowska, PR Manager marki Nissan w Polsce.

newsroom.nissan-europe.com, materiały własne

 

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA