UDOSTĘPNIJ

13 września MAN Truck & Bus AG na terenie zakładu produkcyjnego w Steyr przekazał pierwsze elektryczne pojazdy ciężarowe MAN TGM dziewięciu przedsiębiorstwom należącym do CNL – austriackiego konsorcjum zajmującego się zrównoważoną logistyką. Zeroemisyjne ciężarówki trafiły do takich podmiotów jak ebrüder Weiss, HOFER, Magna Steyr, METRO, Quehenberger Logistics, REWE, Schachinger Logistik, SPAR i browar Stiegl.

W ramach wielomiesięcznych testów firmy uczestniczące w projekcie będą użytkować nowe pojazdy do realizacji codziennych, standardowych zadań transportowych. MAN wykorzysta zdobyte doświadczenia w pracach projektowych nad seryjnym pojazdem ciężarowym z napędem elektrycznym.

Jak powiedział Joachim Drees, prezes zarządu  MAN Truck & Bus AG:
„Nareszcie na drogach pojawiły się pierwsze pojazdy elektryczne MAN testowane w rzeczywistych warunkach pracy naszych klientów. Dostarczają teraz na przykład napoje, artykuły spożywcze i części zamienne do samochodów niemal bez hałasu, nie generując przy tym lokalnie emisji. Przekazanie pierwszych eTrucków jest szczególnym momentem nie tylko dla projektu współpracy z konsorcjum CNL, ale także dla 260-letniej historii przedsiębiorstwa MAN.“

Konsorcjum CNL łączy 18 austriackich firm handlowych, logistycznych i produkcyjnych w celu rozwoju rozwiązań z zakresu zrównoważonej logistyki. Testy praktyczne realizowane są w ramach projektu „Megawatt“ i wspierane są dotacją w wysokości ok. 3 mln euro ze środków funduszu klimatycznego i energii Klima- und Energiefonds austriackiego rządu federalnego w ramach programu „Latarnie morskie elektromobilności“.

Zeroemisyjny MAN bazuje na spalinowym modelu TGM. Pojazd został wyposażony w silnik elektryczny o mocy 359 KM (264 kW) i momencie obrotowym 3 100 N. Samochód występuje w dwóch odmianach. W wersji 26-tonowej dysponuje zasięgiem do 200 km. Z kolei w wersji 18-tonowej (ciągnik siodłowy) może przejechać do 130 km na jednym ładowaniu. Pojazd może być ładowany prądem przemiennym (z mocą od 22 lub 44 kW) lub prądem stałym (150 kW) przy użyciu złącza CCS.

 

truck.man.eu, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA