Jak donosi Agencja Reuters, indyjska Mahindra zamierza rozpocząć sprzedaż samochodów elektrycznych na terenie Stanów Zjednoczonych.
Trwają dyskusje, czy EV będą sprzedawane pod własną marką, czy też pod logo którejś z firm zależnych od Mahindry. W 2011 r. indyjski koncern nabył koreańskiego SsangYonga, zaś w 2015 r. włoską Pininfarinę.
Na początku 2017 r. w prasie pojawiły się informacje, że Mahindra zamierza przekształcić Pininfarinę w producenta samochodów elektrycznych klasy premium, które na rynku rywalizowałyby m.in. z pojazdami Tesli. SsangYong planuje wprowadzić do sprzedaży w pełni elektrycznego crossovera w 2019 r.
Niedawno ogłoszono, że w zakresie samochodów elektrycznych indyjski koncern będzie współpracować z Fordem.
W ofercie Mahindry znajduje się napędzany prądem miejski model e2o, który przez pewien czas dostępny był m.in. na rynku brytyjskim w cenie 15,995 funtów (ok. 76 000 zł). Na Wyspach wycofano go z oferty po 13 miesiącach, z uwagi na niezadowalające wyniki sprzedaży.
W zależności od wersji, e2o Plus (na wizualizacji) dysponuje zasięgiem do 140 km na jednym ładowaniu, prędkością maksymalną do 80 km/h, a od 0 do 60 km/h przyspiesza w 9,5 s.