UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Kalifornijski start-up produkujący samochody elektryczne, Lucid Motors, planuje w przyszłym roku rozpocząć sprzedaż swoich aut w Niemczech. W 2022 roku sedan Air ma się również pojawić w innych krajach europejskich. Informacje o wejściu na kolejny rynek potwierdził Roberto Russo nowy Country Manager Lucid Motors.

W środowisku już od jakiegoś czasu mówiło się o planowanej ekspansji na rynek niemiecki elektryka Lucid Motors. Ostatecznie informację potwierdził za pomocą portalu LinkedIn Roberto Russo potwierdzając, że właśnie obejmuje funkcję Country Managera Lucid Motors w Niemczech. W rozmowie z portalem elective.net Russo przyznał, ze firma chce rozpocząć dostarczanie samochodów do klientów w Niemczech w 2022 roku.

W tym roku ogłosimy więcej szczegółów na temat naszego wejścia na rynek europejski. Oprócz Niemiec Lucid planuje dostarczać sowie auta na następujące rynki: Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Francja, Islandia, Włochy, Monako, Holandia, Norwegia, Hiszpania, Szwecja i Szwajcaria – zaznaczył Roberto Russo.

USA na pierwszy ogień

Na razie jednak firma skupia się na produkcji i uruchomieniu sprzedaży Lucid Air w Stanach Zjednoczonych. Przypomnijmy, że w czerwcu Lucid Motors potwierdził, że wpłynęło już ponad 10 000 rezerwacji na Air, pierwszy luksusowy elektryczny sedan firmy.

W przedsprzedaży prowadzonej dla wszystkich wersji Lucid na początku zaplanował budowę około 500 sztuk najdroższego modelu Air Dream Edition (ta wersja już w czerwcu była w całości zarezerwowana). Dostępne dla klientów będą ponadto wersje Air Pure, Air Touring, Air Grand Touring. Auta kosztują od 70 do 170 tysięcy USD. Posiadacze rezerwacji muszą wpłacić depozyt w wysokości od 300 do 1000 USD, w zależności od wersji. Poszczególne modele różnią się m. in. zasięgiem: od deklarowanych 406 mil (653 km) do 503 (809 km na jednym ładowaniu).

500 km w 20 minut

Russo, specjalista od e-mobilności, nie chciał jeszcze dokładnie potwierdzić, jakie wersje Air będą oferowane w Europie. Wiadomo natomiast, że pojazdy będą pochodzić z fabryki firmy w Casa Grande w Arizonie. Obecnie trwa jej rozbudowa, po to aby stworzyć „więcej przestrzeni” dla drugiego modelu marki – Gravity e-SUV, który korzysta z tej samej platformy LEAP (Lucid Electric Advanced Platform), co Air.

Jak pisze na swojej stronie Lucid Motors pierwszy samochód firmy, Air, to luksusowy sedan oparty na technologii sprawdzonej w wyścigach. Oczekuje się, że wybrane modele Air będą w stanie osiągnąć przewidywany zasięg EPA ponad 500 mil i 0-60 mil (96 km) na godzinę w 2,5 sekundy. Lucid opiera się na systemie 900 V dla Air, który powinien umożliwić jeszcze szybsze ładowanie. Fachowcy spekulują, że 20-minutowe ładowanie zapewni energię na 300 mil (482 kilometry) dla akumulatora – 113 kWh montowanego w dwóch „najwyższych” modelach.

Źródło: lucidmotors.com, electrive.com

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY