UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Lucid Group rozpoczęła produkcję luksusowego elektrycznego sedana Lucid Air w Advanced Manufacturing Plant (AMP-1) w Arizonie. Producent spodziewa się, że posiadacze rezerwacji modeli Lucid Air Dream Edition zaczną otrzymywać swoje pojazdy już pod koniec października tego roku. Limitowana seria auta została zwiększona do 520 sztuk.

Lucid otrzymał do tej pory ponad 13 000 rezerwacji dla Lucid Air i zwiększył planowaną całkowitą produkcję Dream Edition do 520 pojazdów.

EPA opublikowała niedawno oficjalne szacunki zasięgu dla Lucid Air Dream Edition Range, który jest najdłuższym zasięgiem dla wszystkich samochodów elektrycznych ocenionych przez EPA: 520 mil (ok. 830 km) na jednym ładowaniu, co daje ponad 100 mil przewagi nad najbliższym konkurentem.

Lucid Air Dream Edition Performance i Lucid Air Grand Touring (dostawy tych modeli będą sukcesywnie realizowane), również osiągnęły szacowane przez EPA zasięgi znacznie przewyższające jakikolwiek inny pojazd elektryczny. Samochody do klientów schodzą z linii produkcyjnej, tym samym producent potwierdził, że Air spełnia wszystkie obowiązujące wymagania prawne EPA i Departamentu Transportu USA.

Więcej kilometrów, mniej energii

– Opatentowana technologia EV opracowana przez Lucid umożliwi podróżowanie większej ilości kilometrów przy mniejszym wykorzystaniu energii akumulatora. Na przykład nasz Lucid Air Grand Touring ma oficjalną ocenę EPA 516 mil zasięgu z akumulatorem o cyfecie 112 kWh, co daje mu wiodącą w branży wydajność 4,6 mil na kWh. Nasza technologia pozwoli na coraz lżejsze, bardziej wydajne i tańsze pojazdy elektryczne, a dziś stanowi ważny krok w naszej podróży do rozszerzenia dostępności bardziej zrównoważonego transportu— powiedział Peter Rawlinson, dyrektor generalny i dyrektor ds. dyrektorów ds. dyrektorów ds. kapitałowych, Lucid Group.

Lucid zakończył budowę fabryki AMP-1, umieszczonej na terenie o powierzchni 590 akrów w Casa Grande w Arizonie, w mniej niż rok. AMP-1 firmy Lucid został zaprojektowany z myślą o przyszłości, co pozwoliło firmie już rozpocząć masową rozbudowę obiektu. Krok ten spowoduje dodanie do istniejącej powierzchni ok.  2,85 miliona stóp kwadratowych, co ułatwi produkcję pierwszego SUV-a marki, Gravity, który ma zjechać z taśm fabryki w Arizonie w 2023 roku.

Źródło: na podstawie greencarcongress

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY