UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie oraz Solarisa podpisali trzy umowy na dostawę łącznie 20 autobusów elektrycznych oraz 15 trolejbusów. Wartość zawartych kontraktów przekracza 106 mln złotych.

Wśród nowych pojazdów zamówionych przez ZTM znajduje się 15 przegubowych trolejbusów Trollino 18 oraz 20 elektrycznych autobusów Urbino 12 electric. Ich dostawy zostaną rozłożone są na okres od listopada 2020 roku (5 trolejbusów), do kwietnia 2021 roku (10 trolejbusów) i września 2021 roku (20 autobusów elektrycznych).

Jak powiedział Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin:
“Podpisane dzisiaj kontrakty to kolejny krok do budowania Lublina będącego centrum elektromobilności. Od lat stawiamy na rozwój nowoczesnego transportu miejskiego – ekologicznego i przyjaznego wszystkim użytkownikom. Inwestycje w autobusy elektryczne i trolejbusy sprawiają, że Lublin już dziś spełnia 25% próg udziału pojazdów elektrycznych w całej flocie, będąc w ścisłej czołówce systemów elektromobilnych w Polsce, a nawet w Europie. W 2021 r. ta proporcja zmieni się diametralnie osiągając 50% udziału elektryków w komunikacji miejskiej”.

“Ogromnie się cieszę, że Lublin sukcesywnie rozbudowuje swoją flotę bezemisyjnych pojazdów w komunikacji miejskiej. Przyjazne mieszkańcom i środowisku, ciche elektryczne napędy to najlepsze rozwiązania dla transportu publicznego. Lublin to jedno z pierwszych miast, do którego już 1996 roku mogliśmy dostarczyć nasze autobusy. Bardzo dziękuję za ponad 20 lat współpracy i zaufania” – dodał Petros Spinaris, Wiceprezes Zarządu firmy Solaris.

Autobusy Urbino 12 electric zostaną wyposażone będą w baterie Solaris High Power o pojemności 116 kWh i silnik trakcyjny o mocy 160 kW. Proces kilkuminutowego uzupełniania energii nastąpi poprzez zamontowany na dachu pantograf, z kolei w nocy ładowanie ma się odbywać poprzez złącze plug-in na terenie zajezdni. Na dachu znajdą się także panele fotowoltaiczne pozwalające optymalizować zużycie energii przez różne systemy autobusu.

Solaris oprócz dostawy pojazdów wybuduje i zainstaluje także infrastrukturę ładowania. Cztery stacje pantografowe o mocy 450 kW każda, przeznaczone do szybkiego uzupełniania energii w trakcie dnia umiejscowione zostaną na pętli Choiny oraz w zajezdni przy ul. Grygowej. Również na terenie zajezdni przy ul. Grygowej zostanie zainstalowane dziesięć urządzeń stacjonarnych umożliwiających jednoczesne ładowanie dwóch autobusów z mocą 40 kW oraz dwie ładowarki mobilne o mocy 40 kW.

15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 również wyposażonych zostanie w baterie Solaris High Power o pojemności 58 kWh, które umożliwiają poruszanie się pojazdu poza siecią trakcyjną, np. w przypadku braku prądu lub konieczności zmiany trasy. W każdym z pojazdów będzie zainstalowany silnik trakcyjny o mocy 240 kW.

Solaris jest europejskim liderem w produkcji i sprzedaży autobusów z elektrycznymi napędami. Firma zdobyła zamówienia na 800 zeroemisyjnych pojazdów z 18 państw. Z kolei do 16 polskich miast producent dostarczył dotychczas 118 elektrobusów. Po zrealizowaniu najnowszych zamówień – m.in. 130 Solarisów Urbino 18 electric dla Warszawy czy 21 Solarisów Urbino 12 electric dla Poznania – w najbliższych latach liczba elektrycznych Solarisów jeżdżących w Polsce ulegnie potrojeniu.

 

solarisbus.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zgodnie z treścią Ustawy z dn. 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926, z późn. zm.).

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA