UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Lotus – marka należąca do chińskiego koncernu Geely opublikowała swoją strategię dotyczącą elekromobilności. W latach 2022-2026 planowane są cztery nowe modele elektryczne, które będą produkowane w nowej fabryce w Chinach (ma zostać otwarta jeszcze w tym roku). Pierwszym z modeli będzie elektryczny SUV. Producent powoła też do życia spółkę Lotus Technology.

Brytyjska marka samochodów sportowych wciąż przedstawia swojego przyszłego SUV-a jako „Typ 132”. Samochód elektryczny pojawi się w segmencie E i zostanie zaprezentowany w 2022 roku. W 2023 roku ma zostać zaprezentowany „Type 133”, czyli czterodrzwiowe coupé w segmencie E. W 2025 roku ma odbyć się premiera elektrycznego SUVa segmentu D, do tej pory określany jako „Typ 134”. „Typ 135”, który trafi do sprzedaży w 2026 r., będzie natomiast „zupełnie nowym elektrycznym samochodem sportowym”.

Lotus Premium Architecture

Cztery zapowiedziane pojazdy bazują na „Lotus Premium Architecture”, w pełni elektrycznej platformie producenta. Przy rozstawie osi od 2,89 do 3,10 metra powinna ona umożliwiać „budowę” pojazdów z segmentów C+ do E. Akumulatory – o wielkości od 92 do 120 kWh – mają być zaprojektowane na napięcie 800 woltów i odpowiednio wysoką pojemność ładowania. Lotus nie podał więcej szczegółów na temat spektrum mocy silników elektrycznych, ale pojazdy powinny być w stanie przyspieszyć do 100 km/h w mniej niż trzy sekundy. To zaś może oznaczać, że będą one z napędem na wszystkie koła z co najmniej dwoma silnikami elektrycznymi.

Te „ekscytujące, nowe, lifestylowe modele Lotusa”, jak reklamowane są cztery typy nowych aut EV, mają powstać w nowym zakładzie produkcyjnym Lotus Technology w Chinach. W pełni elektryczny supersamochód Evija i ostatni sportowy samochód spalinowy marki, Emira, są nadal produkowane w tradycyjnej fabryce Lotusa w Hethel w Wielkiej Brytanii.

Coraz bliżej Chin

O tym, że wywodząca się z Wielkiej Brytanii marka coraz bardziej składnia się  w stronę nowych właścicieli z Chin świadczy nie tylko chińska fabryka nowych modeli. To także umiejscowienie w Wuhan –  Lotus Technology nowego podmiotu Grupy Lotus, która „przyspieszy innowacje w zakresie akumulatorów i zarządzania energią, silników elektrycznych, elektronicznych systemów sterowania, inteligentnej jazdy, inteligentnej produkcji i nie tylko”.

Centrum, które jest budowane w Wuhan, ma stać się „globalnym centrum innowacyjności dla modeli lifestylowych premium Lotus”. Zakład produkcyjny, kosztujący równowartość około miliarda euro, ma mieć zdolność produkcyjną 150 tys. pojazdów rocznie.

Własny tor testowy

Co ciekawe będzie miał także własny tor testowy. Posiadać będzie zaawansowany system, dzięki któremu pojazdy będą mogły być transportowane do warsztatów przy użyciu technologii autonomicznej jazdy bez interwencji człowieka. Został zaprojektowany, aby pomieścić pojazdy poruszające się z prędkością do 140 mil na godzinę (230 km/h) przez 16 zakrętów.

To ważny dzień w transformacji biznesu i marki Lotus. Lotus Technology przyspieszy innowacyjność, która zawsze była w centrum naszego planu rozwoju. Wspólnie zespoły z Chin i Wielkiej Brytanii wzmocnią naszą orientację w kierunku rozszerzonej, inteligentnej i elektrycznej przyszłości, realizując ambicje i cele, które tworzymy przez 73 lata marki Lotus – powiedział Feng Qingfeng, dyrektor generalny Group Lotus.

Europa wciąż ważna

W informacji zamieszczonej na stronie marki jej właściciele jasno dają więc do zrozumienia, że nie zapominają o Europie. Przekształcenie, reorientacja brytyjskiej marki: rozwój i produkcja samochodów sportowych będą nadal odbywać się w Hethel w Anglii, a Centrum Innowacji Technologii Lotus w Raunheim w Niemczech będzie również zaangażowane w prace nad przeszłością firmy. Zespół Lotusa w Wielkiej Brytanii będzie również koordynował sprzedaż na całym świecie.

Przekształcenie Lotusa z brytyjskiej firmy produkującej samochody sportowe w prawdziwie globalną firmę produkującą samochody o wysokich osiągach zawsze było podstawą naszej strategii Vision80. Wprowadzenie na rynek nowej technologii Lotus jest kamieniem milowym na drodze do urzeczywistnienia tego faktu – podsumował Matt Windle, dyrektor zarządzający Lotus Cars.

Fabryka baterii w planach

Na koniec warto zaznaczyć, że Geely przed kilkoma dniami podpisało umowę o współpracy w ramach budowy zakładu produkcyjnego dla baterii fosforanu litowo-żelazowego w prowincji Hunan. Inwestycja ma kosztować blisko 1,6 miliarda dolarów. Tym samym producent samochodów znacznie rozszerzy swoją działalność na rynku EV i zabezpieczy dostawy bateryjnych napędów do swoich „elektryków”.

Źródło: własne, lotuscars.com

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY