UDOSTĘPNIJ

Zarząd Grupy LOTOS S.A. wystosował stanowisko dotyczące rządowych planów utworzenia Funduszu Niskoemisyjnego Transportu oraz wprowadzenia opłaty emisyjnej. Spółka uważa, że przygotowywane zmiany nie będą miały wpływu na ceny detaliczne paliw, a powstający fundusz wesprze innowacyjne projekty realizowane w Grupie LOTOS.

Jak powiedział Marcin Jastrzębski, prezes Zarządu Grupy LOTOS S.A.:
„W związku z planami wprowadzenia funduszu mającego wesprzeć m.in. elektromobilność LOTOS dobrze wykorzysta otrzymaną szanse. Już w tym momencie nasza grupa kapitałowa uczestniczy w projektach rozwojowych z zakresu paliw alternatywnych (biopaliwa, wodór) o wartości 350-400 mln złotych. W tym celu spółka LOTOS Lab została przekształcona w spółkę sektora R&D. Warto podkreślić, że nie są to tylko projekty o charakterze infrastrukturalnym”.

Grupa LOTOS uważa, że zebrane środki wrócą do budżetu spółki. Podobne rozwiązania prawne, związane z emisją są stosowane w innych wysoko rozwiniętych gospodarkach europejskich.

W 2016 r. Ministerstwo Energii przedstawiło założenia Pakietu na Rzecz Czystego Transportu. Jego zadaniem jest m.in. wzmocnienie bezpieczeństwa kraju w sektorze energii i ograniczenie zanieczyszczeń w transporcie. LOTOS informuje, że projekty rozwoju sieci spółki są zgodne z planami Ministerstwa Energii oraz dyrektywą UE „Czysta energia dla transportu”. Rządowy pakiet odnosi się zarówno do kwestii elektromobilności, jak też rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Spółka planuje – oprócz punktów ładowania samochodów elektrycznych – sprzedaż na swoich stacjach także takich paliw jak, m.in. CNG, LNG, a w przyszłości również wodoru.

LOTOS zamierza m.in. stworzyć 12 stacji szybkiego ładowania EV wraz z systemem obsługi klienta wzdłuż korytarzy TEN-T w Polsce (Trójmiasto-Warszawa – odcinki autostrady A1 i A2). Elektryfikacja trasy Trójmiasto-Warszawa będzie stanowić pierwszy etapu rozbudowy sieci infrastruktury dla pojazdów elektrycznych, którą planuje spółka. Wiosną 2017 r. koncern wytypował 50 stacji w Polsce, które zostaną wyposażone w punkty ładowania EV. Koszt całej inwestycji wycenia się na ok. 1 mln euro. Ponad 400 tys. euro, a więc ok. 40-50% budżetu projektu, pochodzić będzie ze środków unijnych (CEF – Connecting Europe Facility). Od 2015 r. ładowarki do samochodów elektrycznych funkcjonują na wybranych stacjach paliw sieci LOTOS w Trójmieście.

 

lotos.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA