UDOSTĘPNIJ

Spółka LOTOS Paliwa rozpoczęła postępowanie przetargowe dotyczące opracowania koncepcji i realizacji komunikacji projektu rozwoju elektromobilności w sieci LOTOS. Planowany start komunikacji to 30 marca 2018 r. Cały projekt LEM (LOTOS Electro Mobility) ma potrwać do 2020 r.

Przetarg  odnosi się do planów pilotażowej budowy sieci 12 stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych wraz z systemem obsługi klienta na istniejącej sieci stacyjnej spółki LOTOS Paliwa, wzdłuż korytarzy TEN-T w Polsce (Trójmiasto-Warszawa – odcinki autostrady A1 i A2). Pokonanie ok. 450 km trasy znad morza do stolicy (jak również w przeciwnym kierunku) pojazdem elektrycznym będzie możliwe dzięki zachowaniu odległości najwyżej 160 km pomiędzy kolejnymi punktami ładowania, zlokalizowanymi w Trójmieście (4 punkty), w Miejscach Obsługi Podróżnych przy autostradach A1 i A2 (6 punktów) oraz w Warszawie (2 punkty).

Elektryfikacja trasy Trójmiasto-Warszawa będzie stanowić pierwszy etapu rozbudowy sieci infrastruktury dla pojazdów elektrycznych, którą planuje LOTOS. Wiosną 2017 r. koncern wytypował 50 stacji w Polsce, które zostaną wyposażone w punkty ładowania energii elektrycznej. Koszt całej inwestycji wycenia się na ok. 1 mln euro. Ponad 400 tys. euro, a więc ok. 40-50% budżetu projektu, pochodzić będzie ze środków unijnych (CEF – Connecting Europe Facility).

Obecnie LOTOS poszukuje partnera, który dostarczy urządzenia i technologię. Stacje ładowania mają obsługiwać standardy CCS Combo, CHAdeMO oraz Type 2 z dodatkową przejściówką dla samochodów Tesli. Minimalna moc dla jednego punktu ładowania wyniesie ok. 50 kW.

Wraz z instalacją punktów ładowania LOTOS zamierza wprowadzić system zarządzania siecią, który obejmie m.in.:
1. system obsługi klienta 24/7, w tym możliwość zaplanowania trasy przejazdu i możliwość zaplanowania ładowania pojazdu poprzez aplikację na telefon komórkowy,
2. dostarczanie aktualnej informacji o lokalizacji punktów ładowania, ich dostępności, czasie ładowania, kosztach,
3. „roaming” – możliwość korzystania z sieci innych właścicieli/operatorów punktów ładowania w kraju i innych krajach Unii Europejskiej.

Od 2015 r. ładowarki do EV funkcjonują na wybranych stacjach paliw sieci LOTOS w Trójmieście.

 

lotos.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA