UDOSTĘPNIJ

Kanadyjski projektant i producent wodorowych ogniw paliwowych, rozszerzy swoją obecność w Europie na Wielką Brytanię. Firma planuje otworzyć zakład na obrzeżach Londynu produkujący komponenty do ogniw. Kierownictwo przewiduje, że w przeciągu najbliższych kilku lat spółka pozyska zamówienia sięgające 15 mld USD.

Produkcja Loop Energy, firmy która jest notowana na giełdzie w Toronto, jest skierowana do sektora pojazdów użytkowych, w tym autobusów i pojazdów ciężarowych (HGV). Nowy zakład Loop Energy będzie znajdować się w Grays w stanie Essex, na wschód od centrum Londynu, obok rosnącej grupy producentów wpisujących się w nurt dekarbonizacji transportu drogowego, w tym obecnego klienta Tevva Motors, producenta pojazdów wodorowych i elektrycznych ciężarówek z siedzibą w Tilbury.
Loop Energy poinformował, że firma już rozpoczęła rekrutacji pracowników do nowego obiektu, przy czym pracownicy potrzebni będą w obszarach wsparcia produkcji, obsługi klienta i magazynów. Inwestycja jest reakcją na rosnące zapotrzebowanie klientów na ogniwa paliwowe Loop Energy w Europie kontynentalnej i Wielkiej Brytanii, gdzie pojazdy z silnikiem diesla i napędzane benzyną będą zakazane od 2030 roku.

15 mld USD w okresie trzech lat

Nasze zaangażowanie inwestycyjne na rynku brytyjskim ma strategiczne znaczenie dla obsługi zarówno Wielkiej Brytanii, jak i reszty Europy. Spodziewamy się, że w ciągu najbliższych 2–3 lat obsłużymy rynek samochodów ciężarowych i autobusów o wielkości przekraczającej 15 mld USD, a nasz zakład w Wielkiej Brytanii będzie pełnił funkcję centrum wsparcia dla tych pojazdów. Nasze inwestycje w Wielkiej Brytanii będą rosły wraz ze wzrostem naszych lokalnych klientów OEM, a nasza strategia inwestycyjna będzie dostosowana do harmonogramu i liczby naszych partnerów ekosystemowych, gdy branża zwiększy dostawy na ten rynek – powiedział prezes Loop Energy Ben Nyland.

Według danych rządu Wielkiej Brytanii, samochody ciężarowe z silnikiem diesla i napędzane benzyną były odpowiedzialne za 18% wszystkich emisji drogowych w 2019 r., (co stanowi 19,5 tony metrycznej ekwiwalentu dwutlenku węgla). Rynek pojazdów użytkowych o zerowej emisji nadal szybko ewoluuje, a Loop Energy ma dobrą pozycję, aby zapewnić swoją technologię i wiedzę fachową, aby pomóc producentom OEM i innym w dekarbonizacji branży transportowej.

Większy portfel zamówień

Informacja o otwarciu zakładu pojawia się zaledwie miesiąc po tym, jak Loop Energy podpisał wieloletnią umowę na dostawę ogniw paliwowych z wspomnianą brytyjską Tevva, która obejmuje zobowiązania do dostaw przekraczające 12 mln USD do 2023 roku. W ostatnim czasie Loop Energy wszedł także na australijski rynek autobusowy jako dostawca modułów ogniw paliwowych do Aluminium Revolutionary Chassis Company (ARCC). Firma odnotowała znaczny wzrost zamówień na tę technologię, z 52 zamówieniami zakupu w ciągu ostatnich sześciu miesięcy czerwca, w porównaniu z 13 w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Wodór prawdopodobnie będzie miał fundamentalne znaczenie dla ograniczenia emisji w niektórych z naszych największych sektorów transportu komercyjnego – od autobusów po pojazdy ciężarowe. W miarę jak świat przestawia się na czystszy transport, niezwykle ważne jest, abyśmy wprowadzili brytyjski łańcuch dostaw, który może wykorzystać ekonomiczne możliwości technologii wodorowej – powiedział brytyjski minister Lord Callanan.

Źródło: na podstawie loopenergy.com

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA