UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

LINK Sp. z o.o. rozpoczyna testy ciągnika siodłowego Iveco Stralis Natural Power 460 w wersji Low Tractor, zasilanego skroplonym gazem ziemnym. Firma będzie testować pojazd przez okres 3 tygodni na wyznaczonych trasach międzynarodowych i zamierza porównać jego parametry do samochodów napędzanych olejem napędowym. Iveco Stralis Natural Power 460 jest wyposażony w narzędzia telematyczne, które zostaną poddane analizie po zakończeniu testów. Dodatkowo kierowcy będą mieli okazję sprawdzić komfort jazdy oraz nauczyć się poruszać pojazdem zasilanym LNG.

Jak informuje Iveco, dzięki napędowi gazowemu o mocy 460 KM i momencie obrotowym 2 000 Nm ciężarówka posiada analogiczną dynamikę jak modele z konwencjonalnymi układami napędowymi. Wyposażenie pojazdu obejmuje wszystkie systemy wspierające kierowcę jakim dysponują jego odpowiedniki z silniami Diesla. Stralis NP 460 posiada m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy Hi-Cruise, zawierający między innymi funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem telematyki system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu znacznych oszczędności paliwa.

Pojazd wyposażono w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Zasięg modelu wynosi około 1 200 kilometrów na jednym tankowaniu. Na komfort pracy kierowcy pozytywnie wpływa fakt, że gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich.

Daniel Wolszczak, Dyrektor Generalny Iveco Poland, powiedział:
“Oferowane przez IVECO rozwiązania są innowacyjne i dostosowane do potrzeb nowoczesnego łańcucha dostaw. Jesteśmy liderem w tej dziedzinie, rozwijając technologię gazu ziemnego od ponad dwóch dekad. Warto wspomnieć, że IVECO oferuje napędy gazowe w całej palecie swoich produktów, począwszy od lekkich pojazdów dostawczych z DMC od 3,5 t do 7,2 t oraz w lekkich pojazdach ciężarowych do dystrybucji lokalnej w segmencie wagowym od 7,2 t do 16 t. Nasza strategia związana z gazem ziemnym ma na celu spełnienie dwóch podstawowych oczekiwań płynących od naszych klientów oraz społeczeństwa. Pierwsze to optymalizacja kosztów transportu poprzez wdrażanie rozwiązań, które pozwolą realizować zadania transportowe w sposób jeszcze bardziej ekonomiczny. Stralis NP 460 jest tego najlepszym przykładem, oferuje zużycie paliwa niższe nawet o 15% w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla, niższą cenę gazu w porównaniu do oleju napędowego, bezobsługowy układ oczyszczania spalin niewymagający stosowania AdBlue oraz okresy między przeglądami wydłużone do 90 000 km. Jeszcze ważniejszy jest aspekt związany z wpływem transportu drogowego na środowisko naturalne. Stosując gaz ziemny, uzyskujemy poprawę jakości powietrza: ograniczenie emisji tlenków azotu o 60% i cząstek stałych o 99%, ograniczenie emisji CO2 o 95% w przypadku stosowania biometanu, mniejszą emisję hałasu, poniżej 71 dB w teście wg normy PIEK. Stralis NP 460 dowiódł już w niejednym teście, że jest pojazdem stanowiącym realną i innowacyjną alternatywę do konwencjonalnych pojazdów ciężarowych”.

 

iveco.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA