Dyrektor generalny Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne, przedstawił strategię koncernu na najbliższe lata. FCA planuje zwiększyć inwestycje w samochody zelektryfikowane, jednak w dalszym ciągu główną rolę w ofercie spółki będą odgrywać modele z napędem konwencjonalnym. Marchionne zapowiedział inwestycje w pojazdy elektryczne i hybrydowe na poziomie 9 mld euro do 2022 r.
Do 2021 r. FCA zakończy produkcję samochodów osobowych z jednostkami Diesla przeznaczonych na rynki w Europie, Afryce oraz na Bliskim Wschodzie. Silniki zasilane olejem napędowym będą jednak nadal dostępne w przypadku lekkich pojazdów użytkowych. Wszystkie nowe modele Jeepa, Maserati i Alfa Romeo, które zadebiutują w ciągu kolejnych pięciu lat, będą dostępne w zelektryfikowanej odmianie.
Alfa Romeo do 2022 r. wprowadzi na rynek 6 hybryd typu plug-in. Pojazdy zostaną wyposażone w systemy jazdy autonomicznej 2 oraz 3 poziomu. PHEVy Alfa Romeo zostaną oparte na nowej platformie, zapewniającej zasięg w trybie zeroemisyjnym przekraczający 50 km i mają przyspieszać od 0 do 100 km/h w ok. 4 sekundy.
fcagroup.com, bloomberg.com, abcnews.go.com, greencarcongress.com, materiały własne