UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Dyrektor generalny Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne, przedstawił strategię koncernu na najbliższe lata. FCA planuje zwiększyć inwestycje w samochody zelektryfikowane, jednak w dalszym ciągu główną rolę w ofercie spółki będą odgrywać modele z napędem konwencjonalnym. Marchionne zapowiedział inwestycje w pojazdy elektryczne i hybrydowe na poziomie 9 mld euro do 2022 r.

Do 2021 r. FCA zakończy produkcję samochodów osobowych z jednostkami Diesla przeznaczonych na rynki w Europie, Afryce oraz na Bliskim Wschodzie. Silniki zasilane olejem napędowym będą jednak nadal dostępne w przypadku lekkich pojazdów użytkowych. Wszystkie nowe modele Jeepa, Maserati i Alfa Romeo, które zadebiutują w ciągu kolejnych pięciu lat, będą dostępne w zelektryfikowanej odmianie.

Alfa Romeo do 2022 r. wprowadzi na rynek 6 hybryd typu plug-in. Pojazdy zostaną wyposażone w systemy jazdy autonomicznej 2 oraz 3 poziomu. PHEVy Alfa Romeo zostaną oparte na nowej platformie, zapewniającej zasięg w trybie zeroemisyjnym przekraczający 50 km i mają przyspieszać od 0 do 100 km/h w ok. 4 sekundy.

 Jeep do 2021 r. ma oferować zelektryfikowaną wersję każdego modelu. Z kolei do 2022 r. w ofercie marki pojawi się 10 hybryd plug-in oraz 4 całkowicie elektryczne BEvy. Poziom 3 autonomiczności będzie dostępny do 2021 r.

Maserati weźmie na celownik Teslę. Marka zaprezentuje 8 BEVów oraz 4 PHEVy, wyposażone w technologię autonomicznego prowadzenia 3 poziomu. Zeroemisyjne Maserati otrzymają 800-woltową instalację elektryczną oraz 3 silniki wraz z systemami wektorowania momentu obrotowego. W ofercie marki pojawi się m.in. supersportowy, flagowy model Alfieri, który będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w ok. 2 sekundy i rozwijał prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h. Samochód ma być dostępny zarówno jako BEV, jak i hybryda plug-in.

Z kolei w 2020 r. na rynku zadebiutuje całkowicie elektryczny Fiat 500 w nowej odsłonie. W 2019 r. model stanie się dostępny w odmianie mild-hybrid. Według wcześniejszych, nieoficjalnych doniesień w pełni elektryczna odmiana Fiata 500 będzie produkowana w Polsce.

 

fcagroup.com, bloomberg.com, abcnews.go.com, greencarcongress.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY