UDOSTĘPNIJ

Mercedes-Benz Trucks testuje model eEconic, który ma fazie początkowej służyć do użytku komunalnego. Niemieccy inżynierowie skupiają się obecnie na testach bezpieczeństwa, osiągów i trwałości pojazdu. eEconic będzie musiał również sprawdzić się w testach akumulatorów i elektrycznego układu napędowego latem i zimą. Pojazd poddawany jest również dodatkowym testom, takim jak pomiary hałasu, kompatybilność elektromagnetyczna oraz jazdy próbne na wyboistej drodze. Po zakończeniu testów ciężarówka przejdzie do następnego kroku — testów klientów w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Rozpoczęcie produkcji seryjnej eEconic w fabryce Mercedes-Benz w Wörth zaplanowano na drugą połowę 2022 roku.

Bez ładowania w trasie

Architektura pojazdu eEconic korzysta z globalnej strategii platform Daimler Trucks. Niskopodłogowa ciężarówka bazuje na eActrosie przeznaczonym do ciężkich operacji dystrybucyjnych, który swoją cyfrową premierę świętował pod koniec czerwca. W rezultacie główne specyfikacje techniczne eEconic są w dużej mierze identyczne z tymi z eActrosa. eEconic, w swojej konfiguracji jako pojazd do zbiórki śmieci, będzie w stanie w przyszłości pokonywać większość typowych tras zbiórki bez konieczności ładowania w trasie, a także będzie lokalnie neutralny pod względem emisji CO2 i cichy.

Poddajemy eEconic niezwykle szerokiemu zakresowi serii testów, a dotychczasowe wyniki pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze z naszą koncepcją. eEconic idealnie nadaje się do wyznaczonej roli pojazdu do zbiórki śmieci. Wysoki udział jazdy w trybie „stop-and-go”, niezawodnie zaplanowane dzienne trasy o średniej długości 100 km oraz ładowanie akumulatorów w magazynach klientów składają się na idealne zastosowanie dla profilu misji tej niskopodłogowej ciężarówki z napędem elektrycznym – powiedział Dr Ralf Forcher, szef Mercedes Benz Special Trucks.

Na bazie eActrosa

eEconic o dopuszczalnej masie całkowitej 27 ton zostanie początkowo wprowadzony na rynek w konfiguracji jako śmieciarka. Podobnie jak w przypadku eActros, technologicznym sercem eEconic jest jednostka napędowa — oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi i dwubiegową skrzynią biegów. Akumulator modelu eEconic produkowanego seryjnie będzie wyposażony w trzy zestawy akumulatorów, każdy o pojemności energetycznej około 105 kWh. Oba silniki chłodzone cieczą generują moc ciągłą 330 kW oraz najwyższą moc 400 kW. Ponadto podczas jazdy energię elektryczną można odzyskiwać poprzez rekuperację — co jest dużą zaletą, zwłaszcza w przypadku zbiórki śmieci typu „stop-and-go”. Pod koniec codziennych tras akumulatory ciężarówki elektrycznej można naładować w zajezdni z mocą do 160 kW.

Neutralność celem

Daimler Truck AG postawił sobie za cel oferowanie do 2039 roku wyłącznie nowych pojazdów, które są neutralne pod względem emisji CO2 w Europie, Japonii i Ameryce Północnej. Daimler Truck AG planuje posiadać portfolio pojazdów obejmujące seryjnie produkowane pojazdy z napędem na baterie w głównych regionach sprzedaży w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii do 2022 r. Od 2027 r. firma chce uzupełnić swoje portfolio pojazdów o seryjnie produkowane pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi. Ostatecznym celem jest osiągnięcie do 2050 r. transportu drogowego neutralnego pod względem emisji CO2.

Źródło: na podstawie media.daimler.com

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA