Hyundai Mobis wybuduje kosztem 1,1 mld USD dwie fabryki, które będą produkować zespoły wodorowych ogniw paliwowych. Zakłady powstaną w kompleksie przemysłowym w Cheongna International City, w Incheon. W drugiej połowie 2023 roku rozpocznie się produkcja do 100 000 wodorowych ogniw paliwowych rocznie. Hyundai chce w ten sposób przyspieszyć gospodarkę wodorową i zapewnić szerszą dominację na globalnym rynku.
Hyundai Mobis ogłosił, że zamierza zainwestować w oba zakłady łącznie 1,1 mld dolarów (1,3 mld KRW). Nowe fabryki rozpoczną masową produkcję w drugiej połowie 2023 roku. Szacuje się, że po pełnym uruchomieniu zakłady będą produkować 100 000 wodorowych ogniw paliwowych rocznie.
Niepewność nie wyhamuje inwestycji
Po zakończeniu ich budowy Hyundai Mobis będzie zarządzał łącznie trzema fabrykami ogniw paliwowych. W 2018 roku firma jako pierwsza na świecie stworzyła kompletny system produkcyjny, od kompletnych stosów ogniw paliwowych po resztę podzespołów elektronicznych w Chungju. Ten zakład jest w stanie wyprodukować około 23 000 systemów ogniw wodorowych rocznie.
– Pomimo niepewności, włączając w to pandemię COVID-19, postanowiliśmy podjąć się tej dużej inwestycji, aby zapewnić wiodącą na rynku konkurencyjność w globalnym przemyśle ogniw paliwowych. Nadal będziemy inwestować w obiekty i wzmacniać nasze zdolności badawczo-rozwojowe w zakresie rozwoju przemysłu wodorowego i rozszerzania ekosystemu – powiedział Sung Hwan Cho, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Mobis.
Wraz z zakończeniem budowy nowych fabryk, Hyundai Mobis planuje poszerzyć swoją gamę produktów wykorzystującą systemy ogniw paliwowych i zdywersyfikować działalność wodorową. Większość systemów ogniw paliwowych produkowanych przez Hyundai Mobis jest wykorzystywana w samochodach elektrycznych (FCEV), ale docelowo firma planuje rozszerzyć swoją działalność na inne sektory, takie jak maszyny budowlane i sprzęt logistyczny.
Wodór napędzi mobilność powietrzną
W zeszłym roku Hyundai Mobis opracował pakiety ogniw paliwowych, które trafiają do wodorowych wózków widłowych, otwierając możliwość wejścia do sektora maszyn budowlanych. Wodorowe układy napędowe stosowane w wózkach widłowych to generatory, które samodzielnie wytwarzają energię elektryczną, dzięki wykorzystaniu układu ogniw paliwowych, zbiornika wodoru i jednostki chłodzącej. Obecnie firma pracuje nad konstrukcją wodorowych układów napędowych dla koparek i planuje rozbudować gamę produktów o systemy ogniw paliwowych dla małej mobilności powietrznej.
Źródło: na podstawie Hyundai