UDOSTĘPNIJ

Rada nadzorcza Porsche AG zadecydowała, że następna generacja modelu Macan powstanie jako samochód zasilany wyłącznie energią elektryczną. Będzie to pierwszy zeroemisyjny kompaktowy SUV spółki z Zuffenhausen. Uruchomienie produkcji pojazdu zaplanowano na początek przyszłej dekady.

Tym samym Porsche poszerzy swoją ofertę w segmencie elektromobilności: pod koniec 2019 r. na rynek trafi Taycan, pierwszy całkowicie elektryczny samochód marki. Niedługo potem dołączy do niego drugi wariantu modelu – Taycan Cross Turismo.

„Elektromobilność i Porsche idealnie do siebie pasują; nie tylko dlatego, że łączy je strategia skoncentrowana na wysokiej wydajności, ale przede wszystkim ze względu na ich sportowy charakter” – skomentował Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „Do 2022 r. zainwestujemy w mobilność elektryczną ponad 6 miliardów euro, a do 2025 r. 50% wszystkich nowych samochodów Porsche może mieć elektryczny zespół napędowy. Tak czy inaczej w ciągu następnych 10 lat skupimy się na mieszance napędów składającej się z jeszcze bardziej zoptymalizowanych silników benzynowych, hybrydowych modeli plug-in i czysto elektrycznych samochodów sportowych. Naszym celem jest odgrywanie pionierskiej roli w technologii, dlatego będziemy konsekwentnie dostosowywać firmę do wymogów mobilności jutra”.

W lipcu ubiegłego roku podjęto decyzję o wytwarzaniu nowej generacji modelu Macan w zakładach zlokalizowanych w Lipsku. W przyszłości samochody całkowicie elektryczne będzie można budować na istniejącej linii produkcyjnej. Podobnie jak Taycan, całkowicie elektryczny Macan zostanie wyposażony w technologię 800 V i będzie bazować na architekturze Porsche PPE (Premium Platform Electric), opracowanej we współpracy z Audi.

 

press.pl.porsche.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNER GŁÓWNY

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA