UDOSTĘPNIJ

Daimler Trucks dostarczył klientom w Europie pierwsze egzemplarze w pełni elektrycznego FUSO eCanter.

Pojazd trafił do flot takich firm jak DHL, DB Schenker, Rhenus oraz Dachser.

Należące do Daimlera Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) ogłosiło niedawno plany elektryfikacji całej gamy pojazdów ciężarowych i autobusów w swojej ofercie. W ciągu kilku kolejnych lat wszystkie ciężarówki i busy firmy będą dostępne w sprzedaży w wersji z napędem elektrycznym pod logo nowej marki –  E-FUSO.

Jak informuje Daimler, eCanter jest pierwszym seryjnym, w pełni elektrycznym samochodem ciężarowym na rynku. Pozwoli klientom zarówno na redukcję kosztów paliwa we flotach, jak również na zmniejszenie poziomu generowanych lokalnie emisji CO2.

Wszystkie egzemplarze eCanter, zarówno przeznaczone na rynek europejski, jak i USA, produkowane są od lipca tego roku w portugalskim Tramagal. W pierwszej fazie, MFTBC zamierza dostarczyć łącznie 500 sztuk pojazdu. Rozpoczęcie produkcji na większą skalę ma się rozpocząć w 2019 r.

eCanter dysponuje silnikiem elektrycznym o mocy 180 KM i ładownością do 4,5 t. Energię zapewnia sześć pakietów akumulatorów litowo-jonowych o łącznej pojemności 82,8 kWh. Samochód rozpędza się maksymalnie do 80 km/h, a na jednym ładowaniu może przejechać ponad 100 km.  Masa akumulatorów trakcyjnych wynosi ok. 600 kg. W porównaniu do swoich odpowiedników z silnikiem diesla, dostawczy EV zapewnia oszczędności na poziomie 1 000 euro na każde przejechane 10 000 km.

W sprzedaży w Europie i Azji od 2005 r. dostępne jest także hybrydowe FUSO Canter Eco-Hybrid.

 

 

media.daimler.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA