UDOSTĘPNIJ

W sierpniu w Polsce, po raz pierwszy w historii, zarejestrowano w Polsce więcej nowych samochodów hybrydowych, hybrydowych typu plug-in i elektrycznych niż aut z silnikiem Diesla. W poprzednim miesiącu też po raz pierwszy w historii, Kia awansowała na drugie miejsce najchętniej kupowanych marek w Polsce. Po pierwszych 10 dniach września koreański producent zwiększył liczbę rejestracji o 110% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku. Model e-Niro plasuje się na czwartym miejscu najczęściej wybieranych samochodów elektrycznych w Polsce, których jest dziś już 57 modeli. Producent z Korei ma nadzieję, że wrzesień będzie dla marki nawet bardziej udany niż sierpień.

Elektryki atakują

W ubiegłym miesiącu, po raz pierwszy w historii, w Polsce zarejestrowano więcej nowych osobowych samochodów hybrydowych, hybrydowych typu plug-in i elektrycznych niż aut z silnikiem Diesla. Różnica jest spora i na korzyść tych pierwszych wynosi aż 888 egzemplarzy. W sumie modeli typu HEV, PHEV i BEV zarejestrowano w sierpniu 5.963 egzemplarzy. Na wysokim czwartym miejscu pod względem popularności w zestawieniu najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych znalazła się elektryczna Kia e-Niro. Lista aut elektrycznych dostępnych w Polsce liczy już 57 modeli.

Kia, która należy do bardzo wąskiego grona producentów samochodów mających w masowej produkcji aut elektrycznych już 10-letnie doświadczenie, wprowadziła niedawno w Polsce własny program wsparcia rozwoju elektromobilności – Kia #GoElectric. Składa się na niego kilka promocji, które łączą się ze sobą oraz łączą się z rządowym programem dopłat
„Mój elektryk”. W sumie na zakupie samochodu elektrycznego marki Kia można jak podkreśla producent oszczędzić 50 tys. złotych.

Z pakietem najtaniej

Z pakietem korzyści Kia #GoElectric oraz po uwzględnieniu dotacji rządowej zarówno e-Soul, jak i e-Niro należą do najtańszych samochodów elektrycznych w swoich klasach. Za 204-konnego e-Soula o zasięgu do 452 km trzeba teraz zapłacić nieco ponad 133 tys. zł. Elektryczne e-Niro w wersji L z silnikiem o mocy 204 KM i akumulatorem o pojemności energetycznej 64 kWh, który zapewnia zasięg do 455 km kosztuje ok. 137 tys. zł.

W ubiegłym miesiącu, po raz pierwszy w historii, Kia znalazła się na drugim miejscu wśród najpopularniejszych marek w Polsce. W porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych marki Kia wzrosła o blisko 32%. W poprzednim miesiącu na drogi wyjechało 2.985 nowych samochodów osobowych z logo Kia. Wiele wskazuje na to, że wrzesień może być dla marki Kia nawet bardziej udany niż sierpień. W pierwszej dekadzie miesiąca Kia obroniła wysoką drugą pozycję w rankingu najchętniej wybieranych marek i odnotowała aż 110-procentowy wzrost liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Ponieważ w tym samym czasie rynek skurczył się blisko 16%, udział marki Kia osiągnął w nim historyczny wynik – aż 11%.

Źródło: na podstawie Kia

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA