UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Kalifornijska Komisja Energetyczna (CEC) zatwierdziła właśnie trzyletni plan, który ma pomóc Kalifornii osiągnąć cele związane z infrastrukturą ładowaniem pojazdów elektrycznych i tankowania wodoru do 2025 r. 690 milionów dolarów z całej kwoty (1,4 mld USD) przeznaczone zostanie na infrastrukturę dla ładowania pojazdów ZEV (zeroemisyjnych).

Plan, który zakłada inwestycję na poziomie 1,4 mld USD zostaje wprowadzony, aby przyspieszyć rozbudowę stanowej infrastruktury pojazdów o zerowej emisji (ZEV). Ma to pomóc w realizacji rozporządzenia, które przewiduje wycofanie ze sprzedaży nowych samochodów osobowych napędzanych benzyną do 2035 roku.

Zniesienie barier w zakresie ładowania

Ten plan wyznacza ścieżkę historycznych inwestycji w bezemisyjną infrastrukturę transportową i produkcję. Zaplanowane wydatki zamykają lukę w finansowaniu infrastruktury do 2025 r., dzięki czemu dostęp do ładowania i paliwa wodorowego nie będzie stanowił bariery dla osób poszukujących czystszych opcji transportu, w tym osób fizycznych, firm i agencji publicznych – powiedziała główna komisarz ds. transportu stanu Kalifornia Patty Monahan.

Plan koncentruje się na rozbudowie infrastruktury ZEV, przy czym prawie 80 procent dostępnych środków finansowych przeznacza się na stacje ładowania lub tankowanie wodoru.

Plan traktuje również priorytetowo infrastrukturę o średniej i dużej mocy ładowania, w tym finansowanie infrastruktury dla 1000 zeroemisyjnych autobusów szkolnych, 1000 zeroemisyjnych autobusów tranzytowych i 1150 zeroemisyjnych ciężarówek, które zmniejszą szkodliwe zanieczyszczenie powietrza m. in w komunikacji miejskiej. Plan wspiera również szkolenie i rozwój pracowników oraz produkcję paliw o niemal zerowej i niskiej emisji.

Zatwierdzony plan obejmuje:

  • 314 milionów dolarów na infrastrukturę ładowania lekkich pojazdów elektrycznych.
  • 690 milionów dolarów na infrastrukturę dla ładowania pojazdów ZEV (zeroemisyjnych) o średniej i dużej mocy (elektryczno-akumulatorowe i wodór).
  • 77 milionów dolarów na infrastrukturę tankowania wodoru.
  • 25 milionów dolarów na produkcję i dostawę paliw o zerowej i niskiej emisji dwutlenku węgla.
  • 244 miliony dolarów na produkcję pojazdów ZEV.
  • 15 milionów dolarów na szkolenie i rozwój siły roboczej.

Środków może być więcej

Fundusze będą dostępne w ciągu najbliższych dwóch lat i rozdysponowane na projekty poprzez połączenie postepowań konkursowych i umów o bezpośrednim finansowaniu.  Wprowadzając na rynek dodatkowe fundusze CEC potwierdziła ponadto, że pozostaje zaangażowana w cel, jakim jest zapewnienie co najmniej 50% kwoty z tego planu na projekty, które przynoszą korzyści m. in. społecznościom o niskich dochodach i w niekorzystnej sytuacji materialnej.

Ponadto, już w piątek 19 listopada br., Kalifornijska Rada ds. Zasobów Powietrznych (CARB) rozważy uzupełniającą propozycję zachęty w zakresie czystego transportu o wartości 1,5 miliarda dolarów, w tym rabaty na pojazdy użytkowe oraz inwestycje w sprzęt do transportu ciężkiego i terenowego.

Źródło: energy.ca.gov

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY