media.landrover.com, materiały własne
Jaguar Land Rover ujawnił dane techniczne swojej pierwszej hybrydy typu plug-in.
Układ napędowy Range Rovera Sport PHEV rozwija łącznie 404 KM mocy i 640 Nm momentu obrotowego.
Model został wyposażony w czterocylindrowy, dwulitrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 300 KM oraz silnik elektryczny dostarczający 116 KM. Od 0 do 100 km/h Range Rover Sport PHEV rozpędza się w 6,7 s i może osiągnąć maksymalną prędkość 220 km/h.
Samochód dysponuje stałym napędem na cztery koła, ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów ZF oraz nowym systemem inforozrywki Touch Pro Duo. W celu lepszego rozkładu masy, silnik benzynowy umieszczono wzdłużnie, zaś skrzynię biegów wraz z silnikiem elektrycznym i pokładową ładowarką o mocy 7,1 kW w centralnej części pojazdu. Zespół akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 13,1 kWh zamontowano z tyłu samochodu, pod podłogą bagażnika.
Range Rover Sport PHEV na napędzie elektrycznym może przejechać 51 km. Poziom emisji CO2 wynosi 64 g/km wg cyklu NEDC.
Naładowanie baterii do pełna przy użyciu dedykowanego, 32-amperowego wall-boxa zajmuje 2 godziny i 45 minut, a przy wykorzystaniu standardowego, 10-amperowego kabla – 7 godzin i 30 minut.
Kierowca ma do dyspozycji dwa tryby jazdy: „Parallel Hybrid”, w którym korzysta zarówno z silnika spalinowego, jak i elektrycznego oraz „EV”, w którym samochód jest napędzany jedynie prądem i nie generuje bezpośrednio żadnych szkodliwych emisji. Technologia Terrain Response 2 pozwala na inteligentne rozdzielanie momentu obrotowego pochodzącego z silnika elektrycznego na wszystkie koła pojazdu, wspomagając tym samym jego zdolności terenowe.
Range Rover Sport PHEV będzie produkowany w fabryce w angielskim Solihull. Dostawy pierwszych egzemplarzy modelu do klientów rozpoczną się jeszcze przed końcem 2017 r. (w Polsce w I kwartale 2018 r.)
Od 2004 r. na świecie sprzedano ponad 732,000 egzemplarzy wszystkich generacji Range Rovera Sport.
Jaguar Land Rover poinformował niedawno, że od 2020 r. każdy model koncernu otrzyma napęd elektryczny.