UDOSTĘPNIJ

Hyundai poinformował, że wprowadza zmiany dla roku modelowego 2023 w IONIQ 5. Samochód, który będzie dostępny dla klientów w Europie w drugiej połowie 2022 roku, zostanie wyposażony w nową baterię 77,4 kWh, system utrzymywania optymalnej temperatury akumulatora oraz cyfrowe lusterka.

W lutym 2021 roku na całym świecie producent z Korei wprowadził na rynek model IONIQ 5. Pierwszy model oparty na dedykowanej pojazdom elektrycznym platformie Electric Global Modular Platform (E-GMP). W ubiegłym roku IONIQ 5 zdobył w całej Europie 30 wyróżnień i nagród branżowych, w tym prestiżowy tytuł German Car of the Year.

IONIQ 5 odniósł ogromny sukces w ciągu 12 miesięcy od wprowadzenia na rynek, zarówno pod względem sprzedaży, jak i budowania wizerunku marki. Segment staje się coraz bardziej konkurencyjny, a my będziemy oferować jeszcze lepsze funkcje, aby bronić naszej pozycji lidera technologii w branży motoryzacyjnej – powiedział Andreas-Christoph Hofmann Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu w Hyundai Motor Europe.

Lusterka cyfrowe

Po raz pierwszy IONIQ 5 będzie również wyposażony w cyfrowe lusterka wewnętrzne i zewnętrzne. Cyfrowe lusterko wewnętrzne (DCM) optymalizuje widoczność, zapewniając niezakłócony, panoramiczny widok tego co dzieje się za samochodem. Kamera systemu DCM jest zainstalowana pod tylnym spojlerem IONIQ 5. Elektryczny Hyundai będzie również oferował cyfrowe lusterka boczne (DSM). Ta technologia była dotąd dostępna jedynie dla modeli IONIQ 5 sprzedawanych w Korei. Technologia DSM zmniejsza opór powietrza i zapewnia kierowcom wyraźny obraz z boków i z tyłu, nawet przy złej pogodzie.

Optymalne warunki ładowania

Nowa funkcja systemu utrzymywania optymalnej temperatury akumulatora umożliwi automatyczne dostosowanie temperatury akumulatora podczas podróży. Ma to na celu zapewnić optymalne warunki ładowania po dotarciu do punktu ładowania. Gwarantuje to lepszą wydajność ładowania przy niskich temperaturach otoczenia. Funkcja ta aktywuje się automatycznie, gdy punkt ładowania zostanie wprowadzony do systemu nawigacji pojazdu. Natomiast zastosowanie inteligentnych tłumików drgań (SFD) poprawi reakcję zawieszenia przedniej i tylnej osi, zwiększając komfort jazdy.

Źródło: na podstawie Hyundai

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA