UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

ISBNews, materiały własne

Spółka innogy Polska nie będzie rozwijać w najbliższym czasie publicznej sieci ładowania pojazdów, przynajmniej do czasu przyjęcia przez Sejm rozwiązań związanych z elektromobilnością, ale jest zainteresowana współpracą z klientami biznesowymi.

„Patrząc na projekt ustawy, na razie nie jesteśmy zdecydowani na powiększenie naszej sieci. Być może weźmiemy udział w przetargu organizowanym przez miasto i naszą rolę widzimy jako operatora systemu. Jesteśmy jednak zainteresowani budową punktów na zasadach komercyjnych” – powiedział dyrektor ds. strategii Artur Stawiarski podczas spotkania z mediami.

Poinformował ponadto, że innogy chce rozwijać sprzedaż całych rozwiązań do biznesu opartego na modelu abonamentowym.

Innogy od 2012 r. sprzedało w Polsce ponad 70 stacji ładowania dostarczających prąd o mocy do 22 kW. Klienci indywidualni nabyli dotychczas zaledwie kilka domowych stacji. Z kolei w całej Europie innogy dostarczyło do tej pory ponad 5 tys. punktów ładowania.

„Obecnie największy potencjał widzimy w klientach biznesowych. Koncentrujemy się na współpracy z deweloperami, operatorami biur oraz firmami, które planują rozbudowywać flotę samochodów elektrycznych” – powiedziała podczas spotkania dyrektor pionu klientów biznesowych Małgorzata Eull.

„Oceniamy, że obecnie nasza sieć w Warszawie jest wystarczająca, ale wraz ze wzrostem aut na prąd konieczny okaże się rozwój infrastruktury. Największe zapotrzebowanie na stacje ładowania będzie w pobliżu miejsca zamieszkania, ale również w centrach handlowych i punktach przesiadkowych, na dworcach i przy węzłach komunikacyjnych” – dodał Stawiarski.

W Warszawie dostępnych jest 12 dwu gniazdowych, ogólnodostępnych  i bezpłatnych punktów ładowania. Moc każdej stacji to 22 kW.

Pierwotnie, projekt zakładał powstanie kilkudziesięciu stacji ładowania w aglomeracji warszawskiej, jednak ze względu na powolny wzrost rynku samochodów elektrycznych plany zostały ograniczone.

Łącznie sieć innogy obsłużyła przez niespełna 5 lat 5 tys. ładowań, ale 80% z nich przypada na okres od 1 stycznia 2016 r. W publicznych punktach innogy pobrano w sumie 52 MWh energii elektrycznej, co oznacza 400 tys.km przejechanych przez zasilone w ten sposób samochody i ponad 54 tony CO2 niewyemitowanych na ulicach Warszawy.

RWE we wrześniu ub.r. wprowadziła zmianę nazwy swojej działalności związanej z sieciami przesyłowymi i energią odnawialną na innogy.

Największymi firmami należącymi do innogy w Polsce są innogy Polska odpowiedzialna za wsparcie rozwoju koncernu w naszym kraju, sprzedająca energię ok. 1 mln klientów oraz innogy Stoen Operator, zarządzająca warszawską siecią elektroenergetyczną.

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY