UDOSTĘPNIJ

Producent z Wolfsburga poinformował, że elektryczny Volkswagena ID.5 otrzymał maksymalną notę, czyli 5 gwiazdek w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez Euro NCAP.  W kategorii „ochrona dorosłych pasażerów” model BEV otrzymał 93% maksymalnej liczby punktów. Na „piątkę” wypadły też spalinowe modele Polo i Taigo niemieckiego koncernu.

Centralna poduszka

Na ocenę mają wpływ zderzenia czołowe, boczne i uderzenie w słup. Dobry wynik modelu ID.5 to rezultat testów zderzeniowych oraz oceny środków umożliwiających jak najszybsze przeprowadzenie akcji ratunkowej. Ważnym elementem, który zwiększa bezpieczeństwo pasażerów jest centralna poduszka powietrzna dla przedniego rzędu foteli, która jest standardem we wszystkich trzech testowanych modelach Volkswagena. W przypadku zderzenia bocznego może ona zapobiec lub przynajmniej ograniczyć ewentualny kontakt głów kierowcy i siedzącego obok pasażera. Volkswagen ID.5 uzyskał 89% w kategorii „ochrona dzieci”. Ocena ta zależy od poziomu ochrony zapewnianej przez foteliki dziecięce w przypadku zderzenia czołowego lub bocznego, punktowana jest także możliwość bezpiecznego montażu fotelików dziecięcych o różnych rozmiarach, a także wyposażenie pojazdu, które umożliwia bezpieczny przewóz dzieci.

Asystenci czuwają

W kategorii „systemy asystujące” ID.5 uzyskał 85% maksymalnego wyniku. W standardowym wyposażeniu modelu są systemy „Driver Alert”, „Front Assist” z funkcją awaryjnego hamowania i wykrywania pieszych czy rowerzystów, a także „Lane Assist”, który ostrzega przed nieplanowaną zmianą pasa ruchu. W ID.5 doceniono wizualne i akustyczne przypomnienie o niezapiętych pasach na przednich fotelach, a także rozpoznawanie czy miejsce w tylnym rzędzie jest zajęte. Oprócz oceny poziomu ochrony pasażerów w samochodach, Euro NCAP bada również, jak skutecznie automatyczne systemy hamowania awaryjnego są w stanie chronić pieszych i rowerzystów w przypadku, gdy jest ryzyko kolizji jest duże. Specjaliści Euro NCAP stwierdzili, że system Front Assist –jest bardzo skuteczny w wykrywaniu tych użytkowników dróg. System monitorowania obszaru za pomocą radaru i kamery skutecznie rozpoznaje niebezpieczne sytuacje i pomaga skrócić drogę hamowania. W sytuacji zagrożenia system ostrzega kierowcę wizualnie i akustycznie, a później uruchamia automatyczne hamowanie. W dziedzinie ochrony pieszych i rowerzystów ID.5 uzyskał wynik 76%

Seria ID zgarnia gwiazdki

Wyróżnione w tym roku auta dołączyły do tych, które wcześniej uzyskały tę samą ocenę – ID.3 w październiku 2020 r. i ID.4 w kwietniu 2021 r. Wcześniej, w 2019 r., pięć gwiazdek zdobyły także Golf i T-Cross.

Testy zderzeniowe Euro NCAP są od 1997 roku wyznacznikiem poziomu bezpieczeństwa, zapewnianego przez nowe samochody w Europie. Organizacja dostarcza potencjalnym klientom informacji nt. bezpieczeństwa popularnych nowych samochodów. W minionych latach procedury testowe, a także wymagania dotyczące systemów asystujących i bezpieczeństwa biernego zostały znacząco zaostrzone.

Źródło: na podstawie Volkswagen

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA