UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Największy katalog nowych samochodów w polskim internecie rusza ze sprzedażą online. Twórcą Auto Katalogu jest Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM SAMAR.

Autokatalog.pl zawiera informacje na temat ponad 400 modeli reprezentujących ofertę blisko 60 marek. Zasoby zdjęciowe obejmują niemal 300 tys. zdjęć, w tym ponad 440 galerii w perspektywie 360 stopni.  Jak informuje IBMR SAMAR, spowolnienie gospodarcze przełożyło się na korzystne oferty cenowe. Oferowane w Autokatalog.pl rabaty sięgają nawet 30-proc. ceny katalogowej wybranych samochodów.

Oferta prezentowanych w Autokatalog.pl pojazdów gotowych do odbioru, czekających u dealerów, obejmuje ponad 200 pojazdów różnych marek, w przypadku których użytkownik może samodzielnie, definiując parametry, wybrać najlepszy dla siebie model finansowania.

“Wraz z 70 dealerami z całej Polski zaproponowaliśmy użytkownikom dostępne auta, w bardzo dobrych cenach, z opcją dowolnej formy finansowania, od kredytu poprzez leasing, aż po wynajem czy zakup za gotówkę. Są to zarówno najpopularniejsze w Polsce marki, jak Skoda, Toyota, Volkswagen, Hyundai czy KIA, ale także marki premium, jak BMW, Jaguar, Lexus czy Volvo” – powiedział Robert Bendlewski, dyrektor Departamentu Pojazdów Idea Getin Leasing, partner kalkulatora finansowego.

Kalkulator finansowy nie tylko daje możliwość przeprowadzania symulacji różnych form finansowania, ale także umożliwia przeszukanie całej bazy uwzględniającej również auta dostępne „od ręki”, według wysokości rat, okresu kredytowania czy parametrów finansowych zdefiniowanych przez użytkownika. Pokazuje, które samochody spełniają zdefiniowane warunki i czy są wśród nich te dostępne „od ręki”. Po przeprowadzeniu własnej analizy z użyciem wszystkich dostępnych narzędzi, użytkownik może wybrać pojazd oraz porównać różne oferty finansowania.

“Ceny pojazdów są w porównaniu z rynkowymi konkurencyjne i warte uwagi, natomiast komfort, łatwość zakupu i pewność źródła auta – pod każdym względem bezkonkurencyjne. Wybór i zakup auta nigdy jeszcze nie były tak proste i przyjemne” – podkreślił Wojciech Drzewiecki.

Według IBMR SAMAR, świat on-line daje ogromne możliwości porównań także w zakresie kosztów. Modeli finansowania samochodów jest kilka: najpopularniejsze to wciąż kredyt i leasing, ale coraz chętniej wybierany jest też wynajem długoterminowy.

“Nie jest łatwo odpowiedzieć na pytanie, która forma finansowania jest najkorzystniejsza. To zależy od modelu czy formuły prawnej, w jakiej działa klient (umowa o pracę, własna działalność gospodarcza, firma) i jakie ma oczekiwania, co do użytkowania pojazdu, np. czy interesują go korzyści podatkowe – wtedy wybierze leasing – czy np. wygoda korzystania z serwisu w umowie finansowej – wtedy sięgnie po najem. Kalkulator pozwala porównać, która forma najbardziej się opłaca. Manewrując suwakami, można sprawdzić, jak zmienia się rata przy zmianie konkretnych parametrów. To bardzo ułatwia wybór formy zakupu i optymalnego finansowania. Wsparciem w wyborze jest też pomoc naszych konsultantów, dostępnych w Autokatalog.pl online” – wyjaśnił Robert Bendlewski z Idea Getin Leasing.

“Budując funkcjonalności Autokatalog.pl kierowaliśmy się przede wszystkim perspektywą klienta, poszukującego wymarzonego auta. W ręce użytkowników oddaliśmy więc takie rozwiązania, jak zaawansowane wyszukiwarki, konfiguratory, profesjonalne porównywarki danych technicznych i wyposażenia czy bazujące na własnym materiale multimedialnym najwyższej jakości prezentacje aut, uwzględniające widoki 360 stopni. Unikalnym rozwiązaniem, nie tylko na rynku polskim, jest narzędzie umożliwiające wizualne porównywanie sylwetek i wnętrz samochodów. Dostępny materiał zdjęciowy pozwala na stworzenie ponad 100 tys. różnych porównań i codziennie jest powiększany o zdjęcia kolejnych aut” – ujawnił Wojciech Drzewiecki z IBRM SAMAR.

Zdjęcia sylwetek modeli dostępne są w formule 360 stopni i umożliwiają wybór jednego z trzech typów porównań: „efektu widmo” powstającego po nałożeniu na siebie sylwetek samochodów, przy jednoczesnym obrocie i sterowaniu ich przezroczystością, „face to face” czyli postawienie pojazdów obok siebie z możliwością ich równoległego obrotu oraz „suwak 360”. Porównania te pozwalają na weryfikację wielkości i kształtów poszczególnych modeli, czy też różnic w budowie nadwozia. Baza zawiera dane techniczne, a także informacje na temat wyposażenia standardowego i opcjonalnego konfiguracji samochodów oferowanych na rynku polskim.

Uniwersalny konfigurator zawarty w katalogu odzwierciedla konfiguratory producentów, umożliwiając zindywidualizowanie pojazdów zgodnie z ich standardami.

Jak informuje IBMR Samar, utrzymana jednolita forma zapisu informacji zarówno w grupie danych technicznych, jak i wyposażenia oferuje coś, czego nie zapewni żaden z serwisów producenckich – kompleksowe porównanie pojazdów. Klienci nie zawsze są zdecydowani na konkretną markę, często chcą zweryfikować także modele konkurencyjne, porównać parametry, specyfikacje, ceny czy też wygląd sylwetki i wnętrza. Przygotowanie pełnego zestawienia kilku marek lub modeli samodzielnie nie tylko nie jest łatwe, ale przede wszystkim może być bardzo pracochłonne. Autokatalog.pl pozwala w jednym miejscu szybko i wygodnie dokonać racjonalnego wyboru, a nawet kupić konkretny, dostępny „od ręki” samochód w jednej z czterech opcji finansowania.

Według Wojciecha Drzewieckiego, eksperta rynku motoryzacyjnego, wirtualny świat coraz szerzej będzie wkraczał w proces sprzedaży samochodów. Świat dealerów ulegnie ewolucji. Autokatalog.pl to narzędzie, które ułatwi dealerom szersze dotarcie do klientów. Rynkiem dealera nie będzie już tylko rynek lokalny, ale cały rynek polski.

“Wśród przygotowywanych przez nas narzędzi, których celem jest uproszczenie i przyspieszenie procesu wprowadzania przez dealerów do Auto Katalogu informacji na temat oferowanych przez nich aut dostępnych „od ręki”, znajdzie się wkrótce moduł do samodzielnego dodawania pojazdów” – podkreślił Wojciech Drzewiecki.

Oznacza to, że nie trzeba będzie wprowadzać specyfikacji technicznej oraz wyposażenia standardowego. Ten zakres informacji wypełni się automatycznie po wyborze oferowanej konfiguracji. Dealer będzie jedynie dodawać informację o wyposażeniu opcjonalnym bazując na liście uwzględniającej producenckie kody opcji.

IBMR Samar informuje, że Autokatalog.pl to platforma do współpracy z większą rzeszą zewnętrznych partnerów. Poza Idea Getin Leasing, partnerem projektu jest także InfoExpert, dzięki któremu klienci będą mogli m.in. sprawdzić wartość rezydualną pojazdu, czy to, jak wpłynie ona na potencjalną wysokość rat kredytu, wynajmu lub leasingu. W narzędziach profesjonalnych pojawi się także tzw. prezentacja TCO, pokazująca całkowite koszty użytkowania samochodu.

“Chcemy, aby klienci przed wyborem auta mogli zapoznać się z wideo-prezentacją konkretnego modelu, będziemy też pozyskiwać informacje na temat trwałości aut oraz ich niezawodności w dłuższym okresie eksploatacji. W ten sposób w jednym miejscu połączymy ekspercką wiedzę na temat samochodów, najwyższe kompetencje technologiczne i wieloletnie doświadczenie we współpracy z dealerami i partnerami zewnętrznymi” – podsumowuje Wojciech Drzewiecki.

Z narzędzia można nieodpłatnie i anonimowo korzystać poprzez stronę Autokatalog.pl lub aplikację na urządzeniu mobilnym (AppStore, Google Play). Zakup wybranego pojazdu nie wymaga wizyty w salonie, choć tradycyjna formuła cały czas jest możliwa. Podpisanie umowy z Idea Getin Leasing może nastąpić online.

samar.pl, materiały własne

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

TWITTER

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA

PARTNERZY