UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Pierwsze seryjnie produkowane BMW i4 zjechało już z linii produkcyjnych fabryki BMW Group w Monachium. Macierzysty zakład koncernu produkuje teraz wszystkie warianty napędów na jednej linii montażowej. Co najmniej połowa wszystkich samochodów z monachijskiej fabryki zostanie zelektryfikowana do 2023 r. Integracja BMW i4 z istniejącymi strukturami produkcyjnymi fabryki kosztowała 200 milionów euro.

Dla fabryki i zespołu wprowadzenie BMW i4 na rynek jest kamieniem milowym na drodze do mobilności elektrycznej. Do 2023 roku ponad połowa wszystkich pojazdów z naszego zakładu w Monachium będzie miała zelektryfikowany napęd. Większość będzie w pełni elektryczna. Tak więc Monachium staje się w pełni elektryczne – powiedział Milan Nedeljković, członek zarządu BMW AG ds. produkcji.

Integracja bez przestojów

Udało nam się zintegrować nowy pojazd z naszymi istniejącymi systemami bez zatrzymywania produkcji. Zespół i nasi partnerzy wykonali niesamowitą pracę. Pomimo ograniczeń przestrzennych, istniejące systemy zostały usunięte, a nowe zainstalowane i wzmocnione. Nasz warsztat lakierniczy jest doskonałym przykładem inteligentnej, efektywnej integracji. Większość nowych procesów produkcyjnych BMW i4 można przeprowadzić na istniejących systemach warsztatowych – dodał Peter Weber, dyrektor fabryki BMW Group w Monachium.

BMW Group po raz pierwszy ogłosiła plany modernizacji zakładu w Monachium pod kątem elektromobilności niecały rok temu. Musiały m.in. powstać nowe urządzenia do montażu pojazdów. Produkcja silników została przeniesiona do innych części sieci produkcyjnej.

Główną różnicą między BMW i4 a konwencjonalną architekturą jest napęd elektryczny i akumulator wysokonapięciowy. Dodatkowe prace były wymagane np. do montażu podłogi i tylnej części auta. Integracja BMW i4 z istniejącymi strukturami produkcyjnymi wyniosła 200 milionów euro. Monachijska fabryka BMW Group produkuje obecnie szeroką gamę produktów, obejmującą nie tylko BMW i4, ale także spalinowe i hybrydowe BMW serii 3 Limuzyna i Touring, BMW M3 i BMW serii 4 Gran Coupe.

Mocy nie zabraknie

BMW i4 to pierwszy model marki z napędem wyłącznie elektrycznym, który od samego początku projektowany z myślą o dynamice jazdy. Do wyboru będą dwa warianty modelowe, w tym pierwszy samochód BMW M z napędem elektrycznym. Model BMW i4 M50 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 24–19 kWh/100 km, emisja CO2: 0 g/km) ma po jednym silniku elektrycznym na osi przedniej i tylnej oraz dysponuje łączną mocą systemową 400 kW (544 KM), oraz zasięgiem do 510 kilometrów. Z kolei model BMW i4 eDrive40 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 20–16 kWh/100 km, emisja CO2: 0 g/km) łączy silnik elektryczny o mocy 250 kW (340 KM) z klasycznym napędem tylnym. Jego zasięg wynosi ok. 590 kilometrów.

Fabryki w 3D

Cały zakład w Monachium jest obecnie skanowany w 3D w najdrobniejszych szczegółach, aby uzyskać pełny zestaw podstawowych danych cyfrowych zarówno budynku, jak i jego systemów. Skany są następnie przetwarzane i zapisywane w chmurze, dzięki czemu można uzyskać dostęp do danych z dowolnego miejsca za pomocą intuicyjnego narzędzia opartego na przeglądarce. Kilka zakładów zostało już w pełni zeskanowanych w 3D – w tym Spartanburg i Ratyzbona – a Zakład Dingolfing przechodzi obecnie ten proces. Do końca 2022 r. struktura wszystkich głównych fabryk samochodów w sieci produkcyjnej BMW Group zostanie zeskanowana, a dane cyfrowe będą dostępne dla wszystkich.

Do końca tego roku produkcja czterocylindrowych silników zostanie przeniesiona do Hams Hall w Wielkiej Brytanii i Steyr w Austrii. Przeniesienie produkcji silników jako całości z Monachium zostanie zakończone najpóźniej do 2024 roku.

Źródło: na podstawie BMW

UDOSTĘPNIJ

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA